Inghetata cea de toate verile

Postat la 22 iulie 2008 441 afişări

Micii comercianti realizeaza anual mai mult de jumatate din volumul vanzarilor de inghetata din Romania. In lipsa unei diferentieri clare a brandurilor si a unor obiceiuri de consum care sa transforme inghetata dintr-un produs de consum sezonier intr-un desert bun si vara, si iarna, e putin probabil ca situatia sa se schimbe prea repede.

Maturizarea pietei, pe de alta parte, este dependenta insa de expansiunea lanturilor de retail. Daca ne gandim la intrari pe piata sau consolidari ale unor nume mari si la parteneriatele intre producatori si retelele de magazine la nivel international, atunci perspectiva pare logica. “Colaborarea cu marile lanturi de retail presupune cresterea cifrei de afaceri, a competitivitatii, dezvoltarea portofoliului de produse si a inovatiei. In schimb, apar probleme legate de profitabilitatea afacerii”, spune Adriean Asan-Mic, directorul general al companiei craiovene Top Gel. La acest moment, producatorii incearca sa-si mareasca gama de produse, dar mai ales sa determine o schimbare a atitudinii consumatorilor, pentru ca inghetata ramane un produs sezo­nier, vanzarile serioase incepand undeva la sfarsitul lui aprilie si incheindu-se dupa patru luni. Or, producatorii isi doresc sa impuna inghetata ca pe un desert si nu doar ca pe un produs racoritor pe timp de canicula. O tendinta in acest sens exista deja, dar inca nu poate fi considerata semnificativa. “Daca incepem sa privim inghetata ca pe un desert potrivit sa fie consumat in oricare perioada a anului, atunci ea va intra in concurenta cu celelalte dulciuri, cum ar fi prajiturile sau ciocolata”, conchide Adrian Iordache.

 

Cealalta mare miza a producatorilor de inghetata o reprezinta diferentierea. “Deocamdata, in perceptia consumatorului, brandurile nu se diferentiaza prea mult intre ele”, spune consultantul de la Interbiz Group. De aceea, strategiile de marketing in care se investeste din ce in ce mai mult vizeaza tocmai acest aspect. De exemplu, Napoca pune accent pe continuitatea brandului si se adreseaza in special familiilor, in timp ce Kubo Ice Cream, prin inghetata Amicii, vrea sa castige copiii. Top Gel a lansat de curand, tot pentru copii, inghetata Pompilica, incluzand si o jucarie. “Oferta este foarte generoasa pe piata, dar exista inca multe firme care nu si-au gasit identitatea. Foarte multi producatori se suprapun cu oferte similare”, e de parere Florin Rosescu, mana-gerul general al companiei Kubo Ice Cream.

 

In fine, companiile se plang de slaba dezvoltare a segmentului HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), care le-ar creste in mod considerabil volumul de productie si cifra de afaceri. “Magazinele specializate, de tipul gelateriilor, se intalnesc la tot pasul in celelalte tari europene”, spune directorul general de la Top Gel. Florin Rosescu de la Kubo Ice Cream leaga prezenta scazuta a gelateriilor de stadiul de dezvoltare a turismului din tara noastra. “Astfel de servicii se dezvolta in zonele in care vin foarte multi turisti, unde exista spatii de promenada”, spune el.

 

Pentru vara 2008, toti producatorii se asteapta la vanzari mai mari cu cel putin 10%, data fiind tendinta de consum din ultimii ani. “Cu un consum in sezonul trecut de 1,8 kg de inghetata, fata de 4,8 kg pe cap de locuitor in Grecia sau 3 kg, cat e consumul mediu in tarile din Balcani, piata romaneasca are un potential semnificativ de crestere. Estimez ca la sfarsitul lui 2008, consumul pe cap de locuitor va ajunge la nivelul din tarile vecine, adica 3,5-4 kg”, e de parere Adriean Asan-Mic de la Top Gel. Comerciantii par sa-i impartaseasca optimismul. “Fata de primele cinci luni ale anului trecut, volumul vanzarilor in 2008 a fost cu 124% mai mare in cazul inghetatei la cornet si cu 17% mai mari pentru torturile de inghetata”, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour. Ca de obicei in ultimii ani, un factor important de impulsionare a consumului e canicula. “Ne asteptam la cresteri ale vanzarilor, mai ales ca vara a venit mai repede anul acesta, iar meteorologii au anuntat o vreme caniculara”, adauga Mihai.

 

Si Miruna V. din magazinul ei din Militari se asteapta la multi clienti in acest sezon: “Daca o sa fie ca anul trecut, inseamna ca vom ajunge sa vindem sute de inghetate pe zi si sa facem aprovizionarea la doua zile. Oamenilor le place inghetata”.

 


La colt de strada

Crema producatorilor

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
inghetata,
producatori,
companii,
vanzari,
consum,
brand
/analize/comert/inghetata-cea-de-toate-verile-2803188
2803188
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.