Honda a pornit vânătoarea de dealeri pe piaţa locală, cea mai puţin riscantă metodă de a câştiga noi clienţi

Autor: Bogdan Alecu Postat la 28 ianuarie 2015 1003 afişări

De asemenea, Grupul Rădăcini, care a cumpărat inclusiv dealerul Volkswagen din Ploieşti în 2013, a înlocuit marca Chevrolet din cadrul centrului din Braşov cu Honda, după retragerea din Europa a brandului american. „Am reactivat şi locaţiile din Baia Mare, respectiv Oradea. Sunt dealeri care au început cu Honda, au părăsit brandul şi au mers spre alte mărci de volum şi acum au revenit la Honda, dar cu noi condiţii impuse, mult mai clare pentru a nu fi o soluţie de compromis. Brandul Honda le poate aduce un business, şi clienţii cărora le-au vândut în 2007-2008 vin să-şi schimbe maşinile“, a subliniat Ionuţ Lupu.

De asemenea, aceeaşi strategie a fost implementată şi la Honda Nord (parte a Toyo Group, care deţine şi un centru Toyota), care foloseşte partea de backoffice cu Toyota, service-ul este multimarcă, au contracte de service cu flote, iar costurile fixe sunt acoperite.

Honda mai are doar două contracte pe Bucureşti pentru vânzări, dealerii Asko Motors şi Honda Nord, după ce Carpaţi Motors, fostul importator al mărcii până la finalul anului 2006, a închis showroomul şi a păstrat doar activitatea de service din Capitală.

„Acum, la nivel naţional, sunt 17 dealeri, o reţea care să susţină volumul de vânzări, dar care să se extindă spre conceptul de multibrand. 75% din cheltuieli sunt acoperite de service. Neavând volumul necesar, nu se pot acoperi acestea la un service monomarcă şi trebuie să ne adaptăm la noile condiţii“, a spus Ionuţ Lupu.

Mai bine de jumătate din vânzările Honda sunt realizate în Capitală, însă la nivel naţional mai sunt şi alţi dealeri puternici, precum Apan la Brăila, AutoKlass, cu Constanţa, Sibiu, Ploieşti şi Timişoara unde locaţiile sunt partajate cu Mercedes-Benz, Grupul Tester la Iaşi, Rădăcini la Braşov şi Cluj, unde este dealerul Opel, care face parte din grupul EVW Holding. Toţi aceşti dealeri, împreună cu cei din Bucureşti, fac 90% dintre vânzări, potrivit reprezentanţilor mărcii.

Vânzările Honda pe piaţa locală au crescut cu aproape 20% anul trecut, la 560 de maşini facturate, creştere similară cu cea a pieţei, aceasta fiind prima creştere din

ultimii cinci ani.

„Situaţia s-a îmbunătăţit simţitor. Pentru anul acesta ne bugetăm o creştere de 7%, până la 600 de maşini. Am crescut anul trecut pentru că am pornit o reformă la nivelul reţelei, focusată pe client, partea de prospectare. Dar nici piaţa nu estimăm să crească prea mult anul acesta, probabil va exista un salt de maximum 5%. Nu vrem să  propunem şi să omitem paşi, este important să existe o creştere sustenabilă“, a subliniat directorul Honda.

Strategia de extindere a reţelei şi de reconvertire este strâns legată de lansările de noi modele pe care le va lansa Honda pe piaţa locală. Primul model din noua serie care va fi lansat este Civic facelift în februarie, urmat de CR-V facelift în martie, cu noul motor diesel biturbo de 160 CP cu tracţiune integrală, urmat de modelul sportiv Civic Type R în iunie, şi SUV-ul CR-V din iulie disponibil cu noua transmisie automată în nouă trepte. Ultimele trei modele pentru 2015 vor fi SUV-ul de clasă mică HR-V în septembrie şi pe final de an noul Jazz şi noul NSX. „Pentru HRV avem deja două comenzi, sunt discuţii avansate şi le vom aduce pe comandă. Sunt oameni care au deja în garaj o colecţie impresionantă de maşini. HRV va fi produs în Mexic, într-o fabrică nouă, şi vine pe final de an, astfel încât nu va putea influenţa rezultatele pe 2015 prea mult.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/honda-a-pornit-vanatoarea-de-dealeri-pe-piata-locala-cea-mai-putin-riscanta-metoda-de-a-castiga-noi-clienti-13783157
13783157
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.