Grecul care face cinci milioane de euro pe an din slăbiciunile româncelor

Autor: Ioana Matei Postat la 30 octombrie 2013 14983 afişări

Evangelos Poulios a venit în România în urmă cu 20 de ani şi a început să vândă covoare prelucrate manual. După absolvirea facultăţii de drept, şi-a încercat norocul în domeniul investiţiilor imobiliare, iar apoi s-a orientat spre retailul de haine.

Grecul care face cinci milioane de euro pe an din slăbiciunile româncelor

Îngrijorările i s-au risipit odată cu deschiderea afacerii, care a mers bine de la început. A prins curaj să deschidă şi alte spaţii, mai întâi în centrele comerciale Plaza România, apoi Unirea Shopping Center, ambele în Bucureşti. Acum reţeaua reuneşte şapte magazine în Capitală şi alte zece în principalele oraşe din provincie. Patru dintre ele au fost deschise anul acesta, în Timişoara, Cluj şi Bucureşti în Sun Plaza şi, recent, pe Calea Victoriei. Cele mai profitabile magazine sunt cele din Băneasa Shopping City şi AFI Palace Cotroceni, dar noul pariu al antreprenorului este în magazinele stradale - dovadă şi ultima sa investiţie, în spaţiul de pe Calea Victoriei. Se declară convins că dezvoltarea unei artere centrale de cumpărături, la fel ca în Londra, Paris sau Milano, reflectă dezvoltarea oraşului.

Chiar dacă până acum Calea Victoriei era dominată de spaţii goale, Evangelos Poulios crede că acest lucru se va schimba în curând. Magazinul de pe Calea Victoriei a fost deschis la numai un an de la primul spaţiu pe care l-a poziţionat stradal, pe bulevardul Magheru. Clădirea veche, aflată în proprietatea BSB, a avut nevoie de investiţii de circa un milion de euro pentru renovare. Pentru că lucrările de consolidare a clădirii nu sunt finalizate, aceasta a fost închisă, iar Poulios şi-a concentrat eforturile în noul magazin de pe Calea Victoriei. A investit - excluzând stocul de haine - circa 100.000 de euro în spaţiul de 100 de metri pătraţi, aflat tot în proprietatea sa. În magazinele reţelei se vând produse cu preţuri cu o valoare a bonului mediu de circa 40 de euro. Pe Calea Victoriei vor fi expuse produsele de lux ale brandului. 

În 2012 a încercat şi varianta unui magazin în sistem de franciză, la Piteşti, model pe care doreşte să se dezvolte în continuare. Nu operează cu taxe de franciză, iar investiţia se situează în jurul a 40.000 - 50.000 euro. În opinia grecului, „criza a venit şi din cauza prea multelor malluri. Când puterea de cumpărarea a oamenilor creşte de la an la an cu 30%, nu poţi să dezvolţi piaţa centrelor comerciale cu 300%".

Planurile pentru acest an includ o nouă deschidere de magazin, în AFI Palace Ploieşti, iar în 2014  expansiunea va continua, în funcţie de cum se va încheia anul curent. Deocamdată, cel mai optimist scenariu al lui Poulios se referă la o creştere de circa 30% faţă de 2012.

Pasionat de macroeconomie, proprietarul BSB nu înţelege pesimismul presei referitor la puterea de cumpărare a românilor. „Datoria externă nu este foarte mare, PIB-ul este pozitiv, iar salariile, deşi nu sunt mari, nu scad.„ Astfel, vede în România o ţară cu mai multe oportunităţi în acest moment decât SUA, în care spune că nu şi-ar dori să facă afaceri. „Contează şi psihologia oamenilor la ajutarea  economiei. Dacă spui «mâine murim», ieşi afară şi îţi pică o cărămidă în cap", glumeşte el.

Resimţirea bruscă şi brutală a crizei în România, cu scăderi de 40% ale afacerii, i-a folosit la anticiparea situaţiei ce a urmat în Grecia. Costurile reţelei din piaţa elenă au fost redimensionate, iar în ultimii ani afacerea a crescut: „Deşi majoritatea firmelor de acolo au înregistrat anul acesta scăderi de circa 25%, vânzările noastre sunt cu 25% mai mari„. Cele circa 100 de magazine elene ar urma să ajungă la vânzări de 50 de milioane de euro. În ultimele două luni, a deschis două magazine, dintre care unul este asemănător celui de pe Calea Victoriei, aflându-se în suburbia cea mai bogată a Atenei, Psychiko.

Evangelos Poulios continuă să aibă şi alte afaceri, cu excepţia BSB, atât pe piaţa autohtonă, cât şi în alte regiuni ale Europei. Totuşi, îşi găseşte timp şi pentru activităţi specifice culturii elene, respectiv scrierea unei  cărţi „despre economie, politică şi viaţă„, pe care o va lansa în curând şi în România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bsb,
Evangelos Poulios,
haine,
retail,
fashion
/analize/comert/grecul-care-face-cinci-milioane-de-euro-pe-an-din-slabiciunile-romancelor-11586956
11586956
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.