Franciză pe pâine

Autor: Rosca Cristina Postat la 06 februarie 2012 1460 afişări

Indiferent de situaţia economică, românii trebuie să mănânce. Acesta a fost crezul lui Daniel Plugariu când a decis să preia franciza brutăriei BackWerk, ca o primă încercare de a intra în afaceri.

Clientul ţintă al brutăriilor Backwerk are venituri medii, este o persoană activă, de regulă om de afaceri. Profilul clientului ţintă indică faptul că businessul Backwerk se bazează pe clienţi care au fost mai puţin afectaţi de criza economică şi financiară. Mai mult, Daniel Plugariu crede că acest business este imun la condiţiile economice. Pentru a porni la drum cu această afacere şi pentru a primi franciza Backwerk, Plugariu a trebuit să aibă un capital minim de 50.000 de euro - deşi pachetul de franciză costă 13.500 de euro şi reprezintă dreptul de utilizare a francizei - şi experienţă în vânzări şi experienţă managerială. "Nu este neapărat necesară experienţa în domeniul alimentar", spune Octav Dură, brand managerul şi business consultantul Backwerk. Dură este însărcinat să îi ajute pe francizaţi în managementul de zi cu zi al brutăriilor. "Francizatul nu are însă standarde de performanţă", asigură el.

Brand managerul Backwerk mai spune că în prezent există mai multe cereri pentru preluarea francizei Backwerk, atât în capitală, cât şi în alte oraşe. Următoarele două locaţii vor fi însă tot în Bucureşti. Ulterior, vor fi testate şi alte oraşe, iar în funcţie de potenţialul acestora se va decide unde se va deschide următoarea brutărie. Cel care doreşte deschiderea unei unităţi Backwerk trebuie să găsească un spaţiu de minim 70 de metri pătraţi, aflat într-o zonă cu un trafic pietonal de 7-10.000 de persoane pe zi.

Investiţia totală în deschiderea unei locaţii Backwerk este de circa 100.000 de euro, suma cuprinzând atât echipamentele, cât şi materiile prime şi cheltuielile de deschidere a locaţiei.

Următorul francizat va primi tot o locaţie deja deschisă, cea din zona Universităţii. "Va fi un nou francizat. Deja purtăm discuţii cu doi candidaţi şi în maxim o lună vom alege." Locaţia din zona Universităţii a fost prima deschisă de Dragoş Petrescu pe piaţa locală în urmă cu un an şi jumătate, iar francizarea acesteia îl va face pe Dragoş Petrescu doar master-francizor al Backwerk, fără a avea vreo locaţie proprie. Cel puţin deocamdată. Pentru viitor, Petrescu nu înaintează cifre privind deschiderile de noi locaţii. Piaţa şi consumul vor fi probabil cele care vor dicta aceste cifre.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
imm,
franciza,
daniel plugariu,
backwerk
/analize/comert/franciza-pe-paine-9209962
9209962
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.