Fabrique au Roumanie

Postat la 01 octombrie 2008 50 afişări

Desi marca Jolidon se vinde in Franta de aproape doi ani prin intermediul unor francize, clujeanul Gabriel Cirlig a decis ca este momentul sa dezvolte acolo propria retea de magazine. Mulhouse este deja al treilea oras francez unde Jolidon va avea un magazin propriu, dupa Cannes si Lille.

Cu filiale in Ungaria, Franta si Italia, noua branduri de lenjerie in portofoliu (Jolidon, Prelude, Argos, Infiore, Chiaro di Luna, Lilly, Eclizia si Kelitha) si doua marci de confectii (Flacara si Falla), Gabriel Cirlig estimeaza pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri cu peste 30% fata de anul precedent, ceea ce ar insemna aproximativ 80 de milioane de euro. Ritmul alert de extindere si achizitiile din tara si strainatate au ca finalitate propulsarea Jolidon in topul pietei europene de lenjerie: “Pentru cineva care vrea sa obtina o cota importanta din piata nu e usor sa accelereze ritmul de unul singur. Ca sa crestem mai repede, noi ne-am concentrat pe achizitii. Impreuna cu firme cu experienta putem forma un grup puternic pe piata lenjeriei internationale”, spune Cirlig.

 

Intr-o piata dominata in continuare de marci straine francizate, numarul companiilor romanesti de fashion care au retele proprii de magazine in strainatate se pot numara pe degetele de la o mana, desi declaratiile de intentie privind extinderea peste granite a unor afaceri, mai ales in tarile vecine, sunt tot mai multe. Cel de-al doilea exemplu relevant este al retailerului de incaltaminte si marochinarie Leonardo. La ora actuala, compania oradeana administreaza o retea de 65 de magazine proprii in Ungaria, doua in Bulgaria si doua in Republica Moldova, plus inca 167 in tara.

 

In urma investitiilor calculate la aproape patru milione de euro, pentru inaugurarea pana la sfarsitul anului a inca 13 magazine Leonardo in tara, cinci in Ungaria, trei in Bulgaria si unul in Moldova, vanzarile companiei sunt asteptate sa ajunga la circa 170 de milioane de euro, fata de 143 de milioane de euro in 2007. “Intr-un an sau doi vom intra si pe pietele din Ucraina si Turcia. Leonardo trebuie sa devina unul dintre principalii retaileri de incaltaminte si marochinarie din Europa Centrala si de Est”, planuieste Florin Panea, proprietarul Leonardo, companie pe care a infiintat-o in 1994. In afara de Vest, Jolidon are in vizor si piata est-europeana si ruseasca. “Dezvoltam deocamdata partea de distributie in special in Rusia, unde vad un potential crescut atat pentru marca Jolidon, cat si pentru Prelude. Vrem sa acoperim toata piata europeana”, sustine Gabriel Cirlig.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
retea,
Jolidon,
marca,
Mulhouse
/analize/comert/fabrique-au-roumanie-3249798
3249798
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.