El va aduce Salitos si Weihestephaner. Cat se castiga din importul de bere?

Autor: Ioana Mihai Postat la 30 iunie 2011 657 afişări

O crestere de 6% a cifrei de afaceri si de 5% a profitabilitatii reprezinta tinta pentru afacerile din acest an ale importatorului berilor Salitos si Weihestephaner. Asteptarile sunt construite pentru scenariul in care vanzarile de bere de import ar putea fi mai mici cu 7-10% fata de anul trecut.

Anul trecut, vanzarile au continuat panta descendenta si au pierdut 3,5% din volumul inregistrat in 2009, ajungand la 17 milioane de hectolitri, conform datelor asociatiei Berarii Romaniei, care reuneste cinci producatori de pe piata. In total, in ultimii doi ani, piata de profil a suferit o contractie de 16% in volum fata de pragul atins in 2008. Varful de lance al portofoliului Stuff este Salitos, o bere cu tequila, care reprezinta jumatate din totalul vanzarilor. Oferta lor mai reuneste insa nu doar beri ca Weihenstephaner, Oettinger sau Paderborner, ci si sucuri, ca Maaza si Adelholzener, sau cidrul dublu fermentat de mere Masai precum si ape functionale, imbogatite cu oxigen, vitamine si cofeina. "Apele functionale, consumate mai ales de sportivi, sunt cunoscute in strainatate, dar la noi formeaza o nisa ingusta in prezent", spune Negrea.

Tot el argumenteaza insa ca are incredere in aceasta nisa, motiv pentru care Stuff a cerut producatorului sa-i livreze apele fuctionale la ambalaje de 0,5 l in loc de 0,7 l, pentru a putea fi consumate o singura data. "Este un produs cu un pret suficient de mare (in jur de 6 lei) si cumparatorul prefera sa bea tot dintr-o data, pentru a nu avea senzatia ca risipeste banii." 35% din vanzarile de bere sunt facute prin baruri, restaurante si terase, firma avand in acest moment instalate 21 de instalatii de draft pentru Weihenstephaner.

Costul minim pentru o instalatie de draft este de 1.300-1.400 de euro, dar poate ajunge si la 2.200 de euro in cazul celor mai complexe. Asa ca o cota importanta din investitiile bugetate pentru acest an tintesc chiar spatiile HoReCa. "In fiecare an investim cel putin 7% din cifra de afaceri a anului anterior, asa ca pentru 2011 avem bugetati peste 200.000 de euro", spune Negrea. El adauga, totusi, ca o parte din acesti bani va fi folosita pentru un proiect special, prin care Stuff va desfasura, impreuna cu parteneri de-ai sai, o serie de evenimente de promovare. In plus, firma vrea sa dezvolte o platforma online pentru ca "romanii nu au cultura consumului de bere si cred ca sunt sute de mii de oameni interesati", mai spune reprezentantul Stuff.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bere,
comert,
FMCG
/analize/comert/el-va-aduce-salitos-si-weihestephaner-cat-se-castiga-din-importul-de-bere-8403385
8403385
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.