Doi ardeleni au dat lovitura cu afacerea lor deschisă în 10 metri pătraţi în Bucureşti

Postat la 17 aprilie 2016 19600 afişări

Susţinuţi de cei de la Origo, companie cu activităţi tot în domeniul cafelei, şi profitând de know-how-ul acestora, cei doi spun că au stat cot la cot cu muncitorii care s-au ocupat de amenajarea spaţiului; suma necesară deschiderii a fost de ordinul a zeci de mii de euro. „Investiţia a fost de câteva zeci de mii de euro, marea parte a banilor fiind investiţi în aparatură de multă generaţie“, spune Vlad Buda. 

Nu au investit foarte mult în promovare, deoarece băutorii de cafea tare au aflat repede despre Steam. Numărul clienţilor a fost neaşteptat de mare în prima lună, iar cei doi antreprenori cred că au reuşit să aibă o rată importantă de întoarcere a celor care le consumă produsele. „Ne bazăm în mare măsură  pe clienţii fideli. În prima perioadă, imediat după deschidere, a fost o creştere foarte rapidă a numărului celor care ne vizitau; acum, acest număr s-a stabilizat, vin între 60 şi 80 de oameni pe zi“, spun cei doi. „Avem nişte clienţi senzaţionali. Nici măcar la Berlin nu am văzut oameni atât de dornici să experimenteze cafeaua, să guste diferite produse.“

Nu şi-au făcut un plan detaliat de afaceri, dar sunt convinşi că afacerea va merge bine. „Când 
ne-am întors în România şi am decis să investim în afacere, mai mulţi prieteni ne-au întrebat în cât timp o să recuperăm investiţia sau ce profit o să avem; a fost ca şi cum ne-ar fi dat cineva o palmă, pentru că nu ne-am gândit la aceste lucruri. Totul a venit de la ideea de a avea un loc de muncă, bineînţeles că vrem să câştigăm bani din asta, dar nu am făcut niciun fel de calcule legate de venituri sau de cifra de afaceri“, spune Dan Ursan. „Dacă ne vom dezvolta în alte oraşe, primul va fi cu siguranţă Cluj. Am avut deja oferte de a franciza, dar nu ne interesează în acest moment. Este un business cu suflet şi nu vrem să pierdem asta.“ Acesta este şi motivul pentru care, cel puţin în viitorul apropiat, nu doresc să deschidă alte locaţii. „Acum deschidem locaţia din Piaţa Romană, dar nu vrem să ne extindem mai mult, vrem să ne axăm pe calitate. Vrem să creştem nişte oameni care să poată să livreze aceeaşi calitate pe care o obţinem atunci când lucrăm împreună.“

Pentru cei doi antreprenori, calitatea produselor este cel mai important aspect al afacerii. Nu vor să facă niciun fel de compromis atunci când vine vorba de aroma sau prospeţimea cafelei. „Vom încerca mereu să aducem cafea proaspătă, în funcţie de recoltele din jurul lumii. Acum, spre exemplu, vom avea cafea din Columbia, pentru că sezonul de recoltare de acolo s-a încheiat în decembrie. O să o avem o lună şi jumătate sau două, după care vom aduce din Etiopia. O să colaborăm cu mai mulţi roasteri (prăjitorii de cafea - n.red.), nu vrem să luăm cafea de la un singur distribuitor.“

Preţurile băuturilor oferite de Steam Coffee Shop pleacă de la 6 lei şi se calculează în funcţie de factori precum numărul shot-urilor de espresso sau timpul necesar preparării. „Cel mai vândut produs e cappuccino. Noi îi spunem cappuccino când vorbim despre produs, dar dacă cineva se uită pe tabla de meniu nu o să-l găsească. Noi avem doar espresso sau espresso cu lapte; băuturile diferă în funcţie de intensitate sau cantitatea de lapte.“

Pe piaţa cafelei de specialitate, după cum o denumesc cei doi tineri antreprenori, mai este loc şi pentru alţi jucători. Oamenii vor produse de calitate, chiar dacă nu înţeleg faptul că ideea de calitate este una normală, şi nu ceva ieşit din comun. Aceasta este una din diferenţele faţă de pieţele din Vest, explică cei doi antreprenori. „În străinătate, oamenii consideră că este un drept al lor să beneficieze de produse de calitate, şi chiar aşa este.“ Prin Steam Coffee Shop, Vlad Buda şi Dan Ursan încearcă să aducă această mentalitate şi în România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/doi-ardeleni-au-dat-lovitura-cu-afacerea-lor-deschisa-in-10-metri-patrati-in-bucuresti-15262275
15262275
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.