Din ce in ce mai rau
“Singurul lucru clar este ca nimic nu este clar”, repeta aproape obsesiv Joseph Seroussi, proprietarul J&R Enterprises, cand vorbeste despre viitorul companiei sale in contextul crizei economice mondiale. Aceeasi incertitudine domneste si printre alti producatorii de confectii, care au facut profit pana acum aproape exclusiv din export.
Cu 32 de magazine proprii in retea si cinci francize, planurile Secuiana pentru sfarsitul acestui an vizeaza deschiderea a inca cinci magazine proprii si unul in franciza. In 2009, Dobra spune ca va continua, desi mult mai prudent, politica de deschidere de noi magazine in tara. “La intern trebuie sa se produca o scadere considerabila a puterii de cumparare a segmentului tinta ca sa avem dificultati la desfacere”, motiveaza directorul Secuiana. Vanzarile inregistrate in primele noua luni din 2008 au ajuns la 6,3 milioane de euro, “cifra aproximativ la nivelul asteptarilor”, apreciaza Dobra.
Piata interna incepe sa castige o pondere tot mai mare si in totalul vanzarilor J&R Enterprises, Seroussi avand in plan sa dubleze vanzarile in tara, de la 5 la 10%. “Dar si asta este foarte complicat, deoarece chiriile sunt prea mari si e imposibil sa mai faci si profit. Nu-mi convine sa lucrez doar ca sa platesc chiria”, admite sudanezul.