De formaţie arhitect, de profesie creator de magazine

Autor: Cristina Roşca Postat la 09 noiembrie 2012 700 afişări

Magazinele Jolidon, Benvenuti, Gatta şi Noriel îi poartă amprenta. Li se adaugă alte peste 200 de unităţi care, deşi nu au pe uşă sau pe pereţi semnătura lui Matius Ichim, au ieşit din mâinile şi creionul lui. În caietul său cu schiţe vine acum rândul spaţiilor de birouri, pe care vrea să le proiecteze după chipul şi asemănarea celor care le ocupă, aşa cum a făcut în ultimii mai bine de zece ani cu magazinele de modă, bijuterii sau jucării.

Aici au "pescuit" şi primii clienţi pentru proiectare de magazine. Primii pe listă au fost orădenii de la Benvenuti (companie deţinută de omul de afaceri român Dan Pavel). Apoi a venit rândul celor de la Gatta şi Jolidon. "Clienţii se aduc unii pe alţii", explică Matius Ichim. Afacerile româneşti au atras după sine şi nume internaţionale precum Debenhams, Koton sau Lacoste. "Dacă pentru români noi realizăm conceptul magazinelor, pentru străini implementăm la nivel local conceptul stabilit la nivel internaţional." Astăzi businessul studioului de arhitectură Matius este împărţit între proiectarea de magazine şi consultanţa oferită dezvoltatorilor imobiliari, adică coordonarea chiriaşilor din malluri. "Cochetăm şi cu spaţiile de birouri, pe care vrem să le proiectăm." Până acum însă studioul nu a avut niciun proiect în acest sens, toată atenţia fiind îndreptată către proiectarea de magazine, unde cei doi se ocupă în special de magazine de concept. "Noi am făcut conceptul magazinului F64. Pe lista de clienţi se mai numără şi Animax, Kitchen Shop şi Noriel. Apar tot mai multe afaceri locale pentru care putem dezvolta concepte de magazine." Printre ultimii clienţi se numără şi un business internaţional de bijuterii, Frey Wille.

MATIUS ICHIM SPUNE CĂ PENTRU A PROIECTA UN MAGAZIN SE LASĂ INSPIRAT DE VACANŢE, de experienţele trăite şi mai ales de discuţiile cu proprietarii businessurilor. "Trebuie să îl asculţi pe cel care deţine afacerea pentru că fiecare antreprenor e diferit de ceilalţi. Apoi, trebuie să urmăreşti interacţiunea brandului cu clientul şi în final trebuie să nu te laşi sedus şi să îi faci pe plac clientului tău, ci clientului final." Astfel, în afară de a stabili pardoseala, sistemul de iluminat şi culoarea tavanului, trebuie să găseşti o poveste în care să legi toate elementele, crede el. Matius Ichim spune că atunci când a trebuit să proiecteze magazinul F64 a vorbit cu fiecare angajat în parte, şi asta a reprezentat jumătate din munca sa. "Fiecare proiect poate dura mai mult sau mai puţin.

Proiectarea magazinului F64 a durat din aprilie până în octombrie, adică şapte luni. Proiectul magazinului Autograf l-am finalizat în cinci luni." Despre clienţi Matius Ichim mai spune că au venit ei către studio şi nu invers. Cu toate acestea, anii de criză şi-au pus amprenta asupra businessului, cifra de afaceri scăzând anul trecut la un sfert faţă de 2008. Mai mult, compania a trecut pe pierderi. "Da, cifra de afaceri a scăzut, însă în ultimii ani am avut mai mult timp să ne dedicăm familiei, copiilor." În 2008 cifra de afaceri a studioului de arhitectură a fost de 160.000 de euro, iar în acest an este aşteptată să fie doar la jumătate, totuşi în creştere faţă de 2011. Cel mai bun an pentru companie a fost 2008, an în care cel mai important proiect a fost cel de coordonare de clienţi pentru Liberty Mall. "E adevărat că nu se mai deschid la fel de multe magazine, însă acum ai mai mult timp să te dedici fiecărui proiect. Mai mult, retailerii încep să reamenajeze magazinele pe care le au deja, iar aceste proiecte generează şi ele business." Cei doi spun că se aşteaptă la o revenire a pieţei în anii care vor urma, mai ales că au simţit şi în acest an o îmbunătăţire faţă de 2011. "Sper totuşi să nu mai revenim la situaţia din anii de boom, la iureşul acela care nu te lăsa nici măcar să te bucuri de ce ai", adaugă ei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Matius Ichim,
designer,
magazine,
arhitect
/analize/comert/de-formatie-arhitect-de-profesie-creator-de-magazine-10283731
10283731
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.