De ce a ajuns Romania o piata-cheie pentru Bricostore

Autor: Ioana Mihai Postat la 08 martie 2011 148 afişări

Reteaua Bricostore are de investit 20 de milioane de euro in 2011 in Europa Centrala si de Est. Peste jumatate din acesti bani sunt rezervati pentru Romania, o piata cheie pentru Bricostore, declara pentru BUSINESS Magazin Philippe Bresson, proprietarul afacerii.

Reticenta investitorilor straini a dat insa ragaz romanilor sa-si construiasca propriile retele; motiv pentru care, spre deosebire de zone precum hiper sau supermarketurile, discount sau cash & carry, antreprenorii locali au un cuvant greu de spus in domeniul DIY. Bacauanul Dragos Paval a construit reteaua Dedeman, care se plaseaza, conform estimarilor, in fruntea clasamentului pietei de bricolaj in functie de cifra de afaceri; cu cativa ani in urma si sibianul Ioan Ciolan, artizanul lantului Ambient, avea afaceri consolidate de 300 de milioane de euro. Insa in timp ce Paval a castigat teren, Ciolan a pierdut masiv vanzari. "Spre deosebire de alte piete, numarul companiilor care se dueleaza aici in zona do-it-yourself (DIY) este foarte mare", spune Bresson, care se refera la faptul ca sase retele straine isi disputa vanzarile locale, iar un nou concurent, Leroy Merlin, a anuntat deschiderea primului magazin pentru vara acestui an. De asteptat ar fi, in aceste conditii, ca in viitorul mai apropiat sau indepartat operatorii din DIY sa fie tinta preluarilor, insa Bresson a evitat sa dea un reper precis de timp.

El spune ca valoarea medie a unui bon de cumparaturi este de 40 de euro, fiind absolut similar cu cele din alte tari. Diferente insa exista: "Romanilor le plac mai mult tendintele, sunt mereu interesati de lucrurile care sunt la moda si le pasa foarte mult de cum arata locuinta", spune Bresson, care asteapta cu nerabdare iesirea din criza, mai cu seama ca din birourile de la sediul central din Paris, aceasta se vede mult mai estompata. Tarile din vestul Europei au depasit deja hopul, iar companiile se uita multumite la cifrele de afaceri care nu numai ca nu mai scad, dar au chiar o tendinta de crestere.

Pleska spune ca "doar daca traiesti aici, poti sa intelegi cu adevarat ca inca e criza". Ea este de parere ca ritmul ametitor de crestere a vanzarilor, cu zeci de procente, din perioada 2007-2008, nu mai are cum sa-si mai gaseasca loc nici aici, dar ca ramane de vazut "cati romani vor trage invataminte din aceasta perioada". A petrecut zile in sir in magazine pentru a vedea, concret, care sunt obiceiurile de consum si a fost surprinsa sa constate, chiar si acum, ca sunt "multi clienti care nu se uita deloc la preturi, ci pur si simplu cumpara ceea ce isi doresc".

Pentru cei pentru care pretul conteaza insa mai mult, Bricostore va aduce insa pe rafturi mai multe produse marca proprie, cum sunt cele din gama Bricoline. "Acum avem 3.000 astfel de produse si tinta este ca pana

La finalul anului viitor ponderea lor sa ajunga la 30% din volumul vanzarilor", spune Claude Manach, director de achizitii. El coordoneaza aprovizionarea pentru toate cele 26 de magazine ale retelei si spune ca producatorii romani cu care lucreaza isi expun marfurile si pe rafturile magazinelor de pe piata croata si ungara.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Bricostore,
investitii,
Philippe Bresson
/analize/comert/de-ce-a-ajuns-romania-o-piata-cheie-pentru-bricostore-8031159
8031159
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.