Cum vrea şeful eMAG să aducă noi clienţi în online: E nevoie de ceva tare, de spectacol combinat cu preţ

Autor: Razvan Muresan Postat la 14 ianuarie 2014 2761 afişări

Strategia de marketing a eMag, accelerată în 2013 prin organizarea a trei campanii consecutive de reduceri în mai puţin de o lună, vrea să dezveţe clienţii să cumpere din magazinele tradiţionale. Astăzi, doar un român din zece este obişnuit să cumpere de pe internet, însă spectacolul preţurilor mici prinde de minune la români, indiferent de ocazie.

Cum vrea şeful eMAG să aducă noi clienţi în online: E nevoie de ceva tare, de spectacol combinat cu preţ

Pe asta mizează Stanciu în depăşirea barierelor avute în minte de clienţii care nu comandă online ca urmare a lipsei de încredere în plata cu cardul. „Este o problemă foarte mare„, spune managerul, cu trimitere la cei care nu cunosc posibilitatea de a plăti cu cash la livrare sau la ridicarea produsului în showroom. „Prin aceste evenimente atragem mulţi clienţi. În 2013 am adus şi maşini de Black Friday, astfel încât oamenii să capete încredere că dacă se vând online şi maşini pot să îşi cumpere măcar un aspirator. Astfel, am atins clienţi care nu au cumpărat niciodată de la noi„, explică Iulian Stanciu, observând că o treime dintre clienţii de Black Friday au fost clienţi noi.

DINCOLO DE ATRAGEREA DE CLIENŢI NOI, AL DOILEA OBIECTIV AL EVENIMENTELOR DE ACEASTĂ NATURĂ ESTE SĂ DETERMINE CLIENŢII EXISTENŢI SĂ ACCESEZE ŞI CATEGORII DE PRODUSE DIFERITE. Vânzarea în acelaşi magazin online a unei game diversificate de produse, „de la carte, cosmetice şi jucării până la asigurări şi gadgeturi„, nu este o problemă în strategia retailerului online, însă există metode diferite de abordare a fiecărui segment.

Promovarea, tipul de promoţii sau modalitatea de livrare diferă între o cremă antirid şi o maşină de spălat. În 2014, şeful eMAG vrea să aducă în magazin şi maşini, însă doar punctual, dat fiind că cererea este redusă, iar piaţa autovehiculelor noi a ajuns în România la nivelul de dinainte de anul 2000. Îmbrăcămintea şi încălţămintea va deveni o categorie importantă lansată în 2014, completată de produsele pentru casă, articole sportive, dar şi alimente.

Carrefour România anunţa în luna aprilie deschiderea unui hipermarket online, de unde clienţii îşi pot face cumpărăturile, cu livrare la domiciliu, serviciul fiind disponibil pentru Bucureşti şi zona limitrofă. În decembrie, retailerul franco-belgian Cora a lansat serviciul coradrive care permite clientului să îşi comande produsele necesare online şi să le ridice apoi din magazin.

Reprezentanţii Cora spun că se aşteaptă ca acest serviciu să reprezinte 5% din cifra de afaceri a companiei anul viitor, ceea ce înseamnă vânzări de 15-20 de milioane de euro. „Pentru noi, competitorii nu sunt ceilalţi jucători din online, ci cei din offline. Acolo e grosul, piaţa pe categoria alimente fiind de 20 de miliarde de euro. Faptul că intră jucători de talie mare din comerţ şi în zona de online este un ajutor", spune Iulian Stanciu.

2014 VA CONTINUA SERIA EVENIMENTELOR DEMARATE ÎN ANII PRECEDENŢI, iar Stanciu mizează pe o creştere mai puternică a businessului: „Vom continua politica şi în 2014 şi vom accelera puţin creşterea. Dacă anul trecut am crescut cu 30%, anul acesta va fi semnificativ mai mare. Creştem şi pe categoriile existente, dar şi pe noile categorii„. Retailerul operează deja pe pieţele din Bulgaria şi Ungaria - „2013 a fost anul internaţional" -, iar dezvoltarea site-ului pentru platforme în alte limbi va ajuta la expansiunea în alte ţări.

În Bulgaria, eMAG.ro deţine deja mai bine de jumătate din piaţă, reuşind să totalizeze de Black Friday vânzări reprezentând 1% din valoarea anuală a pieţei de retail de la sud de Dunăre. În Ungaria, eMAG.ro a generat după două luni de activitate volume obţinute în 12 luni în Bulgaria. Şeful eMAG.ro spune că în cinci ani va controla toată regiunea, inclusiv statele cu populaţie mare precum Turcia şi Ucraina. Investiţiile pentru intrarea pe o nouă piaţă determină diminuarea profitului, managerul observând că amortizarea se face în circa doi ani.

Pariul eMAG pentru perioada 2014-2019 este consolidarea pe piaţa locală şi construirea unui lider în Europa de Sud-Est în retailul online: „Businessul nostru e ca un aisberg, chiar mai scufundat decât în realitate, pentru că partea vizibilă e foarte mică: vezi un site şi poate un showroom. Zona nevăzută trebuie să funcţioneze foarte bine şi aici se duc banii de investiţii".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cum-vrea-seful-emag-sa-aduca-noi-clienti-in-online-e-nevoie-de-ceva-tare-de-spectacol-combinat-cu-pret-11895687
11895687
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.