Cum se vând obiectele sanitare de lux într-o piaţă dominată de produse chinezeşti

Autor: Razvan Muresan Postat la 27 septembrie 2011 207 afişări

“Când am auzit că aproape jumătate dintre români nu au apă şi canalizare am fost şocat”, spune Dirk Rennau, directorul regional al Hansgrohe pentru Europa de Sud-Est. Cât de greu e să vinzi instalaţii sanitare pe o piaţă în care mărfurile chinezeşti înseamnă mult peste jumătate din vânzări?

Pentru un om crescut în vestul Europei este surprinzător, dar pe termen lung situaţia va fi tocmai motorul de creştere, însă nu mai devreme de cinci ani. Nemţii mizează pe conturarea unei clase de mijloc bine educate, cu venituri peste medie - cea care va creşte cererea de produse de calitate - pentru depăşirea cotei de piaţă din prezent: sub 3% şi venituri de circa un milion de euro anual. Comercianţii chestionaţi de BUSINESS Magazin susţin că piaţa instalaţiilor sanitare de baie se află la jumătate faţă de anul 2008, în condiţiile în care cele mai multe proiecte imobiliare s-au blocat. Tocmai de aceea singura nişă de a mai vinde în aceste zile rămâne cea a renovărilor de locuinţe. Iar portofoliul s-a adaptat exact acestui tip de obicei de consum. Apoi, dat fiind că acum se lucrează direct cu clientul final, s-au modificat şi ambalajele produselor tocmai ca să devină mai prietenoase chiar şi cu un utilizator mai nepriceput.

La nivel de design s-a remarcat şi o revenire la modelele mai clasice, fie că vorbim de instalaţia de duş sau de robinetul de la bucătărie. Preţurile nu au coborât întrucât materiile prime au continuat să se aprecieze la nivel global, iar România este foarte sensibilă la preţ. Banii pe care un client e dispus să-i cheltuiască pentru produse sanitare sunt mult mai puţini decât în Slovenia, Croaţia sau Serbia. Piaţa e dominată de produse chinezeşti în proporţie de mult peste 50%, faţă de circa 10% în statele din regiune, în condiţiile în care producţia locală acoperă o parte nesemnificativă din necesar. Pe piaţa situată la circa un milion de unităţi vândute anual, producătorii de obiecte sanitare de lux se luptă pentru cele 10-15 procente de public-ţintă relevant pentru businessul lor. Designerul ieşean Claudia Corneanu constată că astăzi clientul e mult mai greu de convins să cumpere: "Dacă înainte îi arătai un design şi îi plăcea foarte mult, preţul nu conta foarte mult. Astăzi, întrebarea e <ce pot primi mai ieftin?>". Pe scurt, clienţii din segmentul de top au coborât către produsele de preţ mediu, iar cei de mijloc au renunţat să mai cumpere. "Munceşti de trei ori mai mult acum faţă de doi-trei ani în urmă", pare să fie mesajul venit la unison de cei care pândesc nu doar relansarea economică, ci şi saltul la civilizaţie specific secolului în care trăim.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
analiza,
comert,
obiecte sanitare,
hansgrohe
/analize/comert/cum-se-vand-obiectele-sanitare-de-lux-intr-o-piata-dominata-de-produse-chinezesti-8805578
8805578
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.