Cum se vad afacerile Borsec dupa 205 ani

Autor: Ioana Mihai Postat la 21 aprilie 2011 938 afişări

Numele celei mai vandute marci de apa minerala si-ar putea gasi corespondent si in aria de servicii balneoclimaterice. Romaqua Grup, proprietarul Borsec, planuieste sa ridice din temelii un hotel nou in locul celui pe care l-a cumparat.

Comparativ cu media europeana insa, in Romania, o tara cu zacaminte bogate de ape minerale, consumul anual este de trei ori mai mic, declara Vasile Mihalcea, director general al Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM). "Romanii beau in medie 54 de litri per capita, iar media europeana este de 156 de litri per capita anual", spune Mihalcea. Institutia detine drept de acordare a licentelor si de administrare a izvoarelor de apa minerala in propoportie de 70%, anul trecut fiind imbuteliati in total peste 1.170 mil. litri. Conform unor estimari, valoarea vanzarilor anuale se plaseaza la 1-1,2 miliarde de lei (peste 250 de milioane de euro).

In domeniul apelor minerale, fata de alte zone, produsele romanesti domina ferm piata. Importurile detin cote infime, iar peste 60% din vanzari sunt realizate de cele mai vandute cinci marci - Borsec, Dorna, Izvorul Minunilor, Perla Harghitei si Bucovina. Tot de bogatia zacamintelor se leaga strans o particularitate a marcii Borsec, care vinde sub acelasi nume atat apa plata, cat si carbogazoasa. Lucru posibil, argumenteaza prof. dr. Florian Zamfirescu, presedinte al Patronatului APEMIN, pentru ca izvoarele - atat pentru apa gazoasa, cat si cele cu apa plata - sunt din acelasi zacamant. Dincolo de istoria lunga a acestei ape minerale, sunt dovedite si calitatile curative, intr-o lista lunga de boli (de la diabet si afectiuni cardiovasculare si pana la gastrite si afectiuni biliare), spune prof. dr. Constantinescu-Tar-goviste. In acest context, o investitie in domeniul balnear ar fi un pas cat se poate de logic, odata ce va fi dovedita si profitabilitatea acestui pas, desi Nicolae Palfi spune ca hote-lul de la Borsec va fi folosit, cel putin in prima faza, mai cu seama ca spatiu pentru evenimentele firmei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fmcg,
Borsec,
Romaqua Group,
hotel,
planuri
/analize/comert/cum-se-vad-afacerile-borsec-dupa-205-ani-8177091
8177091
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.