Cum faci jumătate de miliard din Hannah Montana, Superman, Cars şi Spiderman

Autor: Rosca Cristina Postat la 28 februarie 2012 145 afişări

Păpuşile Cătălina, Simona sau Ioana produse la Arad au fost treptat înlocuite de Barbie, Cindy sau Hannah Montana. Nici Superman, Spiderman sau maşinuţele Cars nu lipsesc acum din dormitoarele copiilor, ca să nu mai vorbim de jocurile video care câştigă tot mai mult teren. Anual, românii cheltuie jumătate de miliard de lei pe jucării şi jocuri, iar suma va continua să crească.

Lanţurile mari de hipermarketuri prezente în România au o ofertă bogată de jocuri şi jucării, ele fiind ajutate de spaţiul generos pe care îl au la dispoziţie. "În cazul magazinelor Cora, cele mai vândute jucării sunt pluşurile şi articolele cu promovare TV. Din categoria jocurilor, sunt preferate atât jocurile clasice, pentru întreaga familie, dar şi cele de creaţie, respectiv îndemânare", spune Ana Maria Florea, reprezentantul lanţului de hipermarketuri Cora România, cu afaceri de peste 300 milioane de euro. Ea mai spune că anul trecut vânzările de jucării au înregistrat o creştere de 6% comparativ cu 2010. În contextul în care afacerile Cora au avansat cu doar 1-2%, rezultă că evoluţia segmentului de jucării a avut o performanţă mai bună.

Şi Mircea Bivolaru se aşteaptă la o uşoară creştere a businessului în acest an compativ cu 2011. Deşi recunoaşte că românii sunt afectaţi de contextul economic şi nu ştiu încotro va merge piaţa, el mizează pe o anumită categorie de clienţi. "Cel mai bine vândute jucării vor fi cele mai scumpe, cu preţuri de peste 300 de lei, pentru că această categorie de cumpărători a fost mai puţin afectată de criză."

În acest context, ce se întâmplă cu industria locală care se luptă cu străinii doar prin preţ? Cu doar 34 de angajaţi faţă de 900 de persoane în 1989, fabrica de păpuşi din Arad încearcă să îşi păstreze locul în zona de preţuri mici pe o piaţă dominată de Barbie, Hannah Montana sau Cindy. După mai bine de 60 de ani de activitate, fabrica Arădeanca produce în continuare binecunoscutele păpuşi, cu nume de fete precum Ioana sau Maria, însă s-a orientat şi către jucării personalizate precum Nadia Comăneci pentru a face faţă importurilor care au invadat piaţa după 1989. În prezent, pentru a face faţă condiţiilor de pe piaţă, la fabrica din Arad producţia s-a diversificat, păpuşile reprezentând 50% din total, potrivit ultimelor informaţii. Arădeanca mai produce articole de grădină, precum pitici, Albă-ca-Zăpada, bufniţe, iepuraşi şi urşi koala. Chiar şi în acest context afacerile companiei au scăzut de aproape 20 de ori în ultimul deceniu. Cifra de afaceri din 2010 nu mai atinge nici măcar pragul de un milion de lei, faţă de aproape 14 milioane în urmă cu circa zece ani. Se va întoarce oare roata sau vom începe să producem Barbie de România?

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cum-faci-jumatate-de-miliard-din-hannah-montana-superman-cars-si-spiderman-9352030
9352030
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.