Cum au distrus comercianţii români ziua de Black Friday

Autor: Iuliana Roibu Postat la 24 noiembrie 2013 28460 afişări

Pe drumul lung de peste Ocean până în România, conceptele americane despre sărbători sau shopping se transformă până devin de nerecunoscut.

Cum au distrus comercianţii români ziua de Black Friday

„F64 va da startul promoţiilor în jur de miezul nopţii, dar fiecare comerciant îşi rezervă dreptul de a începe reducerile la ora stabilită de el. Nu există un start colectiv, cum nu este nici obligatoriu să participi la Black Friday dacă ai magazin. Este opţiunea fiecăruia să pornească la ora stabilită intern", spune Daniela Becheru, cofondator la F64. Alţi retaileri au admis că vor face şi ei ca ceilalţi: „După anunţul celor de la Flanco şi eMag că vor fura startul Black Friday cu o săptămână, retailerul online de pantofi superpantofi.ro anunţă că va începe, de asemenea, reducerile de Black Friday cu o săptămână mai devreme", spune Valentin Badea, proprietarul magazinului online, care a procesat anul trecut peste 350 de comenzi în data de 29 noiembrie.

Explicaţii în legătură cu mutarea Black Friday cu o săptămână mai devreme nu au dat mulţi comercianţi. În schimb, agitaţia legată de Black Friday a fost atât de mare cu o săptămână mai devreme în online, încât mulţi cumpărători s-au declarat plictisiţi de avalanşa de newslettere şi de promoţii legate de Black Friday încă dinainte de începerea evenimentului. Procesatorii de plăţi online estimează însă că ziua de 22 noiembrie va fi una foarte activă şi va aduce magazinelor online încasări de 40 de milioane de euro din partea a peste 400.000 de clienţi, ceea ce ar însemna o tranzacţie de 100 de euro de persoană. „Black Friday va reprezenta una dintre cele mai profitabile zile din an pentru vânzările online", arată reprezentanţii PayU România, cele mai multe comenzi fiind aşteptate a se înregistra de magazinele online de IT şi electrocasnice, ale căror vânzări ar putea creşte cu 300%, dar şi de segmentele de fashion, jucării sau cărţi – creştere estimată de 40%.

Nu numai online-ul a mutat Black Friday mai devreme – magazine offline precum Altex, Cora, Carrefour sau Flanco au anunţat lansarea vânzărilor reduse de la ora 7 în data de 22 noiembrie. În total, evenimentul de shopping Black Friday ar putea genera la nivelul întregii pieţe vânzări de 100 milioane de euro în condiţiile în care 4,2 milioane de români - dublu faţă de anul trecut - au în plan o achiziţie, afirmă Iulian Stanciu, directorul general al eMag. 

Au rămas însă mulţi retaileri, în special centre comerciale, care pregătesc campaniile de Black Friday pentru ultimul weekend din noiembrie. Cel mai nou mall din Bucureşti, Promenada, a lăsat Black Friday de ziua lui, iar alte mall-uri, precum Sun Plaza, au pornit instalaţiile cu luminiţe de Crăciun şi vânzările promoţionale de la începutul lunii noiembrie. Este adevărat că sărbătoarea de Crăciun nu este una importată, dar, spre diferenţă de alte ţări unde aprinderea decoraţiilor are loc în aceeaşi zi, devenind o tradiţie, în România momentul pentru startul cumpărăturilor sau al pregătirilor pentru sărbători este o surpriză în fiecare an.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cum-au-distrus-comerciantii-romani-ziua-de-black-friday-11717887
11717887
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.