Cum a ajuns o afacere de familie din Vicovu de Sus la nouă milioane de euro: Nu ne-am dat niciodată bătuţi

Autor: Ioana Matei Postat la 08 aprilie 2014 23311 afişări

În magazinele Denis din Kiev compania vinde şi cel mai scump produs din portofoliu - o pereche de cizme din blană de vulpe pentru care preţul ajunge la 2.000 de euro. „Este una dintre capitalele europene ale luxului, acolo femeile nu ies în casă dacă nu sunt aranjate, cel mai important este cât de bine sunt îmbrăcate şi încălţate.„ Un magazin a fost deschis în Ocean Plazza, unul dintre centrele comerciale de lux ale Kievului, unde îşi au magazinele marii designeri, iar anul trecut soţii Cornea au intrat şi în centrul comercial Guliver, cu brandurile Denis şi Why Denis. Potrivit Anei Cornea, primul magazin din Kiev, cu o suprafaţă de 150 mp, a fost obiectul unei investiţii de 250.000 de euro, cea mai mare sumă alocată de companie unei unităţi. Cele trei magazine au avut un început bun, ajungând la o cifră de afaceri cumulată de 800.000 de euro. Situaţia politică din Ucraina nu a afectat foarte mult businessul, potrivit Anei Cornea, deşi, timp de o săptămână, unul dintre centrele comerciale în care se află magazinele a fost închis.

Indiferent de segmentul de care aparţin, toţi pantofii Denis provin din fabrica cu 300 de angajaţi de la Suceava, motiv de mândrie pentru familia Cornea datorită retehnologizării în acord cu tendinţele internaţionale: „Italienii care o vizitează spun că la ei nici nu există această tehnologie„.

În urmă cu trei ani, Denis a investit şi într-o linie de producţie pentru marochinărie, iar anul trecut o mare parte din suma de 5 milioane de euro investită în afacere a fost destinată unei linii de producţie de centuri. Pe poarta fabricii ies zilnic între 500 şi 800 de perechi de pantofi, variind în funcţie de complexitatea acestora. Toate materialele folosite sunt importate de la câţiva mari furnizori de materiale din Italia. Tot de import este şi designul: designerul care face desenele fiecărei perechi de pantofi şi accesorii Denis este un designer  italian, Davide Vaccari, care lucrează de cinci ani în România, în fabrica sucevenilor.

Motivul pentru care au apelat la el este că în ţară se confruntă cu dificultăţi în găsirea oamenilor potriviţi, fie că ne referim la retail, unde familia Cornea are 120 de angajaţi, fie la producţie, unde lucrează 300 de oameni. Dacă unii dintre angajaţii de la fabrica din Suceava i-au urmat pe soţii Cornea din Vicovu de Sus, cei doi au probleme în recrutarea noilor cizmari. Puţinii tineri care vin să lucreze în fabrică nu au pregătire în domeniu şi îşi fac ucenicia în fabrică, fiind trimişi chiar şi la studii în străinătate pentru utilajele mai complexe din cadrul acesteia. Problema cu angajaţii se reflectă şi în magazinele reţelei, unde este nevoie uneori de supraveghere, potrivit Anei Cornea. De supraveghere se ocupă personal, călătoriile dese în toate oraşele în care au magazine fiind responsabilitatea ei, în timp ce soţul stă mai mult la Suceava, ocupându-se de producţie.

Fiind o afacere de familie, chiar şi cei şase copii au deja roluri stabilite în aceasta: fiica cea mare este manager de magazin, următoarea studiază matematica pentru a deveni contabil, cealaltă fiică studiază designul vestimentar, următoarea vrea să fie avocat, iar cei doi mezini, în vârstă de 12 ani, asistă, voluntar sau nu, la discuţiile despre afacere de la fiecare masă cu familia.

Pentru anul viitor, soţii Cornea previzionează o creştere a afacerii de până la zece milioane de euro şi extinderea cu 10 magazine în România, atât în Bucureşti, cât şi în provincie.

Ana şi Ilie Cornea cred că viitorul îl reprezintă magazinele stradale, de aceea sunt în căutarea locaţiei potrivite în Bucureşti, cele mai vizate zone fiind Calea Dorobanţilor şi Centrul Vechi. Dar planurile lor nu se opresc aici: vizează pieţele din SUA(unde vor să deschidă primele magazine anul acesta), Rusia, Franţa, Paris, Italia, iar, în termen de cinci ani, vor să atingă pragul de 100 de magazine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cum-a-ajuns-o-afacere-de-familie-din-vicovu-de-sus-la-noua-milioane-de-euro-nu-ne-am-dat-niciodata-batuti-12430229
12430229
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.