Cui ii place eurovinul romanesc

Autor: Radu Racu Postat la 22 martie 2011 90 afişări

Anul 2010 a adus pentru multi producatori din Romania prima iesire pe piata cu vinuri facute din fonduri europene. Totusi, rafturile marilor retele de magazine raman dominate de sticlele colosilor viticoli, in timp ce producatorii de talie mica sunt absenti.

Pentru urmatorii trei ani, compania intentioneaza sa mai investeasca 20 de milioane de euro, din care jumatate sa fie finantare din fonduri europene. In ceea ce priveste plasarea pe piata, Jidvei vinde anual aproximativ 10 milioane de sticle atat in retailul modern, cat si in HoReCa.

Producatorii romani s-au urnit mai greu la atragerea fondurilor europene, insa, pe masura ce investitorii s-au deprins cu intocmirea proiectelor, s-au atras mai multi bani. Conform datelor APIA, in 2007, primul an de desfasurare a programului, au fost acordate fonduri de aproape 7 milioane de euro. In 2008, sumele au fost de cinci ori mai mari, pentru ca in urmatorii doi ani fondurile sa fie epuizate.

Perspectivele exista, inclusiv la export, dupa cum spune Damboviceanu, care, dupa ce a cochetat cu Asia isi pregateste acum intrarea pe piata din Turkmenistan: "E un lux acolo care doar asteapta sa fie fructificat, insa e foarte greu sa incerci sa stabilesti contacte daca nu ai legaturi in regiune".

Tot la export se gandeste si Ghenadie Bobeica, administrator si actionar al WineRo, cand spera sa repete afacerea pe care o are in Bulgaria, cu o productie de 500.000 de sticle pe an, din care 80% sunt vandute la export. Omul de afaceri spune ca din vinul produs in Bulgaria anul trecut a vandut in Romania circa 80.000 de sticle, iar acum vrea sa faca acelasi lucru cu o podgorie pe care o dezvolta aici.

Pentru un export sustinut e nevoie de ani multi de munca, de comunicare coerenta, unitara, dar nu doar la nivelul producatorilor de vin, considera Catalin Paduraru.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
vin,
producatori
/analize/comert/cui-ii-place-eurovinul-romanesc-8074212
8074212
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.