Croitorul echipei Dinamo mizeaza pe uniformele angajatilor

Postat la 30 iunie 2009 87 afişări

Eficienta ca mijloc de depasire a crizei s-a tradus pentru multi producatori de moda prin inchideri de magazine sau reduceri de personal. Pentru Gabriel Muraru, fondator si actionar al retailerului de vestimentatie pentru barbati Dinasty, s-a tradus intr-un business nou si pe masura momentului.

Muraru face referire astfel la contextul economic dificil care i-a determinat pe majoritatea comerciantilor sa vina cu previziuni pesimiste pentru 2009, dar si la faptul ca mai multi producatori din domeniu au ales chiar sa inchida magazine. Steilmann a anuntat la inceputul anului ca va inchide peste 10 magazine, in conditiile in care nu-si va putea atinge nivelul de profit si vanzarile propuse. {i Dinasty si-a bugetat o scadere cu 10% a cifrei de afaceri in acest an si a decis sa inchida cinci magazine neprofitabile.

Dar segmentul proaspat pe care s-a pozitionat compania sotilor Muraru asigura nu numai o utilizare mai buna a resurselor (de la stocurile de materiale textile la resurse umane), ci si venituri suplimentare la costuri minime. “Avem fabrica proprie, avem angajatii nostri, know-how in productie si personalizare, avem 20 de magazine cu servicii de croitorie la comanda si de retus, avem deci toate mijloacele pentru a produce astfel de tinute. Noi luam masurile, consiliem clientii, propunem materiale in functie de bugetul de care acestia dispun si distribuim produsele in teritoriu. Sunt clienti care vor sa se incadreze intr-un anumit buget, dar mai sunt si cei care prefera o tesatura foarte buna”, explica Muraru, care a stiut inca de la inceput, tocmai din aceste motive, ca atragerea unor comenzi pe aceasta divizie va face bine companiei in aceasta perioada.

“Imaginea conteaza si pe timp de criza”, spune actionarul Dinasty, care a dat startul noului business cu cateva zeci de contracte incheiate, printre care se numara Coca-Cola, European Drinks, Ursus, Perroni, Banca Transilvania, Automoldova, Mobexpert, Iptana, Transgaz, Terapia Cluj, Antibiotice Iasi, Neocity, Rifil sau Baumit. “Avem si contracte punctuale, dar cele mai multe sunt pe termen lung. De regula, clientii revin cu noi comenzi. De exemplu, am facut camasi pentru angajatii din reteaua de magazine Cellini, au fost multumiti si au completat apoi comanda cu camasi si pantaloni.”

Tarifele pentru o tinuta completa (costum, camasa, accesorii, inclusiv alte servicii) pleaca de la aproximativ 100 de euro per angajat si cresc in functie de pretul materialului ales. Un alt contract valoros al lui Dinasty, luat atat ca volum, cat si ca pret individual, s-a ridicat la 200.000 de lei (50.000 de euro) si a fost semnat cu Porsche. Dinasty a executat 200 de tinute pentru 100 de persoane, ceea ce inseamna practic o investitie de 500 de euro pentru tinuta unui angajat.

Nu se poate vorbi inca de cota de piata pentru Dinasty in acest an, intrucat domeniul abia se formeaza. Potrivit surselor din piata, doar cativa alti jucatori, ca Bigotti sau Alessandro Rutti, executa ocazional asemenea comenzi.Pana ca piata sa se destepte insa, lui Gabriel Muraru, fostul ofiter de armata care a fondat in 1997 o afacere ce are astazi incasari cu sase zerouri, nu-i ramane decat sa cerceteze frontul pentru alti clienti.

Povestea brandului Dinasty

Principalii costumieri romani

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/croitorul-echipei-dinamo-mizeaza-pe-uniformele-angajatilor-4607994
4607994
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.