Cosmeticele in Romania - frumusete dupa buget

Autor: Roşca Postat la 12 iulie 2011 555 afişări

Rimelul, crema de corp sau balsamul de buze sunt necesare, dar brandurile preferate nu mai sunt pe lista de prioritati. Mai ales in perioada reducerilor.

Hageleit crede ca piata totala de cosmetice din Romania nu este una matura si inca exista loc de crestere: "Nu este neaparat loc pentru noi jucatori, insa trebuie sa creasca penetrarea produselor cosmetice. Romania are una dintre cele mai mici rate de penetrare din regiune. Astfel, spre exemplu, in cazul cremelor de noapte aceasta este la 25%, pe cand in Europa Centrala si de Est depaseste 50%". Cel mai bine vandute produse pe piata din Romania sunt sampoanele, deodorantele si sapunurile, arata datele Nivea.

Piata locala este inca subevaluata, in conditiile in care un roman cheltuie in medie 2,7 euro pe luna pentru produse cosmetice, mult sub media europeana, potrivit calculelor BM. Piata totala a produselor cosmetice si de ingrijire este estimata de compania de cercetare de piata Euromonitor la circa 700 milioane de euro, fara a fi luata in calcul productia locala destinata exportului, care a crescut in ultimii ani.

Perspective de crestere exista insa. Potrivit estimarilor Euromonitor, piata se va tripla in urmatorii zece ani. Astfel, aceasta ar putea ajunge in 2015 la 1,2 miliarde de euro si la 2,2 miliarde de euro in 2020. In aceste conditii, un roman va cheltui lunar pe produse cosmetice si de ingrijire 4,7 euro in 2015 si 8,7 euro in 2020, potrivit calculelor BM.

"Consumatorii isi majoreaza bugetul de cumparaturi daca sunt majorate salariile, daca se acorda mai multe credite sau daca avanseaza valoarea activelor, a preturilor proprietatilor imobiliare si a investitiilor", spune Pavlina Marinova, cea care conduce afacerile de circa 23 milioane de euro ale Oriflame in Romania. "Pentru moment, toate acestea sunt blocate", adauga ea, explicand astfel motivul pentru care consumul nu da inca semne de revenire. In ceea ce priveste viitorul, Marinova crede ca fiecare consumator isi va ajusta bugetul si in functie de evenimentele din economie.: "Procesul de revenire dupa aceasta perioada dificila va fi unul lent, toti jucatorii urmand a fi mai precauti comparativ cu ultimii zece ani".

Privita insa in detaliu, piata de cosmetice se misca incet, dar sigur, iar retailerii stiu ca fiecare consumator va gasi cativa euro pe luna pentru a-si lua minimul necesar. Acesta este insa cel mai pesimist scenariu: retailerii spera ca tot mai multi consumatori sa vrea branduri scumpe si sa isi creasca bugetul pentru achizitia acestora.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
cosmetice,
reduceri,
pret,
branduri,
marketing
/analize/comert/cosmeticele-in-romania-frumusete-dupa-buget-8464706
8464706
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.