Cine e românul care face brânzeturi după reţete franţuzeşti

Autor: Ana Raduta Postat la 18 noiembrie 2011 1331 afişări

E lucru ştiut că francezii sunt înnebuniţi după brânzeturile de capră. Ovidiu Spânu a mizat pe faptul că şi românilor le-ar plăcea să mănânce ca-n Franţa, aşa că a pornit o afacere în domeniu. Coordonează pe cont propriu traseul laptelui de capră în “natură”, de la colectare până la procesare şi, mai apoi, distribuţie şi, de ceva vreme, a început să facă şi bani frumoşi din asta.

Pentru Ovidiu Spânu şansa cea mare a venit atunci când a găsit clienţi în afara ţării şi a început să exporte. Acum, între 30% şi 50% din producţia anuală merge în magazinele din Ungaria, Cehia şi Slovacia. "În cifre, vindem aproximativ 15 tone de brânzeturi pe an în Ungaria. Maghiarii preferă sortimentele presărate cu piper sau cu ierburi din care nu trebuie să lipsească mărarul", spune Ovidiu Spânu. În supermarketurile din Cehia şi Slovacia au intrat abia în această primăvară, cu produse puţin diferite. "Aici merge bine brânza pudrată cu praf de cărbune şi platourile party, care conţin rondele de brânză gata pentru a fi luate în scobitoare", precizează medicul veterinar devenit om de afaceri.

În ţară produsele La Colline sunt vândute prin magazinul de prezentare din incinta fabricii, iar în Cluj sunt distribuite unor magazine de delicatese, buticuri naturiste, hoteluri sau firme de catering. "Pe plan naţional, lucrăm cu o firmă din Bucureşti care preia produsele noastre şi le distribuie spre câteva reţele de retail, cum ar fi Auchan, Cora, Mega Image sau Minimax. Unul dintre clienţii constanţi este şi compania de catering aviatic de pe aeroportul Otopeni", spune Ovidiu Spânu.

În ciuda faptului că vânzările cresc de la an la an, afacerea condusă de cei doi clujeni nu rulează încă cifre impresionante. Anul trecut a fost primul în care au avut profit, iar anul acesta, deşi estimează o cifră de afaceri de un milion de euro, profitul va fi în jurul sumei de 20.000 de euro. Cifrele relativ mici sunt explicate şi de investiţiile făcute în acest an. "Am investit deja în linia de îmbuteliere şi etichetare a produselor proaspete şi acidofile - lapte, iaurt, kefir. În plus, spre sfârşitul anului, când se împuţinează laptele de capră, dorim să extindem fabrica şi am stabilit un buget de investiţii de 150.000 - 200.000 de euro", enunţă Spânu.

Pentru Ovidiu Spânu provocarea începe însă abia acum. Cu cât creşte, cu atât se apropie de liga producătorilor mari din piaţă, extrem de competitivi şi pregătiţi în orice moment să iasă la pradă. În aceste condiţii, varianta cea mai avantajoasă pentru cei doi clujeni este să vândă tot mai mult la export. Oricum, deja ponderea produselor pe care le trimit anual în afara ţării este tot mai mare.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
brânzeturile de capră,
Ovidiu Spânu
/analize/comert/cine-e-romanul-care-face-branzeturi-dupa-retete-frantuzesti-8963634
8963634
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.