Cele două feţe ale sărbătorilor pascale

Autor: Ioana Mihai Postat la 11 aprilie 2012 45 afişări

Sărbătorile de Paşte sunt perioada în care consumatorii deschid mai larg baierile pungii, cheltuind cu 10-20% mai mult faţă de alte perioade din an. O altă faţetă a sezonului este chiar perioada de post, de care deopotrivă retaileri, producători şi restaurante încearcă să profite, adaptându-şi ofertele.

Trăgând linie şi adunând, sunt afaceri care înfloresc în acest sezon, la fel de bine cum vremea caldă impulsionează vânzările de bere. Odată încheiat postul însă, specificul de consum se schimbă radical, aceiaşi producători, retaileri sau proprietari de restaurante schimbând radical ofertele cheie. În mod evident, creşte consumul de carne, ouă, ciocolată şi ingrediente pentru prepararea mâncărurilor tradiţionale. Un studiu realizat de Camera de Comerţ din Austria arăta că în perioada sărbătorilor bugetul mediu cheltuit de românii din mediul urban este de 241 de euro, în 2011 înregistrându-se chiar o uşoară scădere faţă de 2010. Spre comparaţie, un vienez cheltuieşte în medie pentru pregătirile de sărbătoare 370 de euro. Suma cheltuită însă pe alimente este chiar mai mică, studiul arătând că românii de la oraş au alocat aproape 100 de euro pentru mesele de sărbătoare, de Crăciun sau Paşte.

"Vânzările din săptămâna cu Paştele sunt duble faţă de o săptămână normală", declară reprezentanta Carrefour, care enumeră în rândul celor mai căutate produse alimente de bază, fructe, legume şi băuturi răcoritoare, dar şi cozonaci, vin, carne de miel, ciocolată, îmbrăcăminte şi electrocasnice mici.

Or, tocmai pentru că listele de cumpărături sunt întocmite cu mai mare chibzuială decât în trecut, companiile s-au lansat în veritabile întreceri de oferte pentru a convinge cumpărătorii. Cele mai multe promoţii marşează pe mecanisme de tipul 1 plus 1 sau cu x% mai mult la acelaşi preţ. Acţiunile sunt însă mai complexe şi includ tombole, animaţii locale sau cadouri pentru copii, spune Andreea Mihai, care precizează că în fiecare an compania pregăteşte cataloage cu oferte speciale.

Dincolo de alimente, o creştere a vânzărilor înregistrează în această perioadă şi alte categorii de produse, declară Adina Tîmplaru, care dă ca exemplu produsele de curăţat, articolele pentru aranjarea mesei de Paşte, dar şi produsele cosmetice pentru cadouri. Deşi în fiecare an carnea de miel este unul dintre cele mai fierbinţi subiecte ale jurnalelor de ştiri, comercianţii dau asigurări că nu au întâmpinat nicio dificultate în aprovizionare. Mai mult, "furnizorii pentru carnea de miel sunt exclusiv locali", punctează Andreea Mihai.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
paste,
cosnumatori,
post
/analize/comert/cele-doua-fete-ale-sarbatorilor-pascale-9501162
9501162
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.