Ce vă schimbaţi anul acesta: frigiderul sau aragazul?

Autor: Roşca Postat la 20 martie 2012 109 afişări

Românii au cumpărat anul trecut mai puţine frigidere, maşini de spălat şi cuptoare cu microunde, însă cu toate acestea piaţa de electrocasnice mari a crescut ca valoare. Ce ar mai putea ajuta piaţa în 2012?

Deşi în alte state mai dezvoltate aceste produse sunt mai cunoscute şi dotează mai multe gospodării, în România puterea redusă de cumpărare i-a ţinut pe români departe de maşinile de spălat vase. La un total de 7,5 milioane de gospodării, doar 225.000 au maşină de spălat vase. În condiţiile în care fiecare gospodărie are în medie 2,5 locuitori, doar puţin peste jumătate de milion de români au acces la acest tip.

Această "bilă neagră" poate fi transformată însă în avantaj deoarece aceste deficite pot fi transformate în potenţiale de creştere.

Anul trecut sectorul electrocasnicelor mari a atins valoarea de 328 milioane de euro, menţinându-şi al doilea loc în topul bunurilor de folosinţă îndelungată, după segmentul IT. "Creşterea pe această piaţă, de 4,1% faţă de 2010, a fost susţinută de maşinile de spălat, de frigidere, dar şi de plite şi de maşini de spălat vase", crede Mioara Bolozan, directorul de marketing al producătorului Whirlpool în România.

În 2011 însă, în timp ce majoritatea sectoarelor pieţei de bunuri de folosinţă îndelungată - electrocasnice mici, foto, IT - au reuşit să atingă o rată de creştere de două cifre, sectorul electrocasnicelor mari a ajuns ultimul la linia de sosire a acestui an.

Ce urmează însă în 2012? Producătorii şi retailerii speră în cor la creşteri. "Ţinând cont de previzionatele beneficii acordate către populaţie cu ocazia alegerilor ce urmează a avea loc, dar şi de factorii care influenţează în mod normal piaţa de profil, consider că în anul 2012 piaţa poate evolua într-o marjă de minus 1% până la plus 5% faţă de anul 2011, cu o creştere continuă a vânzărilor de aparatură încorporabilă", crede şeful Gorenje România. Şi Whirlpool România speră la creşteri. Estimările producătorului sunt ceva mai optimiste decât cele ale slovenilor de la Gorenje. "Considerăm că piaţa de electrocasnice mari va avea în acest an o creştere moderată de 5-7%. Astfel, datorită faptului că multe dintre produse s-au uzat moral, România va redeveni o piaţă de înlocuire a aparaturii electrocasnice, clienţii optând pentru modele mai noi, cu un design deosebit, sau caracteristici tehnice îmbunătăţite", spune Mioara Bolozan, directorul de marketing al Whirlpool România.

La rândul său, Giuseppe Parma, şeful Indesit România, pariază pe un avans al pieţei de electrocasnice mari în 2012. El spune că primele semnale pozitive au apărut încă din ultimul trimestru al lui 2011 şi, potrivit estimărilor sale, trendul ascendent se va menţine şi în acest an.

Italianul, venit la conducerea Indesit în 2009, crede că piaţa de electrocasnice are încă mult de recuperat, aşa că, în următorii ani, inclusiv 2012, vom asista la o evoluţie pozitivă, mai ales în cazul categoriilor de produse cu o rată de penetrare încă scăzută, precum maşinile de spălat rufe sau vase şi produsele încorporabile.

Deşi jucătorii din domeniul electrocasnicelor sunt optimişti în privinţa acestui an, trendul pieţei poate fi dat doar de dimensiunea portofelului românilor. Şi atunci, încotro?

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
electrocasnice,
tendinte,
consum,
frigider,
aragaz
/analize/comert/ce-va-schimbati-anul-acesta-frigiderul-sau-aragazul-9414599
9414599
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.