Ce produse au cele mai bune preţuri pe net?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 august 2013 2939 afişări

Dintr-o mie de vizitatori ai unui magazin online, doar şase cumpără efectiv. Numărul este însă în creştere în ultimii ani iar investiţiile în promovare pot spori şi de zece ori numărul cumpărătorilor. Majoritatea intermediarilor se confruntă însă cu o dilemă strategică în acest moment: ar trebui să fie revânzători, ca supermarketurile, să opereze ca platforme, la fel ca eBay, sau să aibă câte ceva din amândouă?

Ce produse au cele mai bune preţuri pe net?

Radu Vâlceanu atenţionează însă că pentru o afacere cu vechime în domeniul distribuţiei care construieşte un magazin online impactul nu va fi major în primul an; vânzările din comerţul electronic vor reprezenta în medie 10-20% din totalul cifrei de afaceri. Ce este însă foarte important în cazul unei companii de distribuţie e pe de-o parte faptul că adaosurile practicate în vânzarea către clientul final sunt în medie mai mari cu 20% şi pe de altă parte fluxul de lichidităţi generat este unul sănătos, deoarece încasarea pentru o comandă se face în 2-5 zile de la livrare. Or în condiţiile pieţei actuale, când recuperarea creanţelor din piaţă este tot mai dificilă, „cash flow-ul generat de e-commerce este ca o gură de aer pentru distribuţie, chiar dacă nu reprezintă creştere majoră per ansamblu în companie„, subliniază reprezentantul ContentSpeed.

Pe de altă parte, pentru o afacere de retail tradiţional, fie un magazin stradal sau într-un mall, „implementarea unui canal de vânzare online devine stringentă pentru că atrage după sine şi vânzări în magazin, vânzări care acum probabil că sunt captate de magazine online «pursânge»„, completează Vâlceanu. Avantajele majore pentru un retailer tradiţional odată cu deschiderea unui magazin online sunt audienţa naţională şi faptul că online e deschis non-stop.

LIFESTYLE ŞI COPII. ContentSpeed a avut anul trecut o cifră de afaceri de 400.000 de euro, iar marja de profit se plasează la 20%. Investiţia iniţială a fost de 25.000 de euro, iar anual câştigul, spune Vâlceanu, este reinvestit, „pentru că vrem să creştem„. Aşa că suma totală a investiţiilor a ajuns la aproape un sfert de milion de euro. Lansată în urmă cu zece ani, compania a construit mai multe magazine online pe o platformă proprie, iar în 2009 a lansat o platformă închiriabilă, hiperspecializată pe soluţiile pentru comerţ electronic cu software ERP integrat şi suport tehnic automatizat. „În scurtă vreme am ajuns lideri pe piaţa producătorilor de magazine online dedicate segmentelor de modă, anvelope, papetărie şi birotică, cărţi, ebooks, electronice şi IT&C„, spune Vâlceanu. În cinci ani, compania a realizat 366 de implementări ale platformei pentru branduri precum Zorilestore, Chicco, Indesit sau Porsche; în fiecare din ultimii ani, ContentSpeed a realizat 60-70 de noi magazine.

Magazinele de modă şi lifestyle şi cele cu produse pentru copii sunt în acest moment cele mai dinamice segmente din comerţul online. „Ambele tipuri de produse au potenţial de creştere mare în condiţiile în care marginile practicate în piaţă sunt încă generoase, de 20-50%„, adaugă managerul. Cele mai mari rulaje sunt însă în electroretail, domeniu care atrage cele mai mari vânzări mai ales în trimestrul patru, care include şi Black Friday; însă „în acest domeniu marjele se plasează între 2 ş i 8% pentru majoritatea produselor„.

Majoritatea magazinelor online din piaţa românească sunt revânzători ai companiilor de distribuţie tradiţionale. Magazinul online are de obicei un stoc propriu foarte mic sau nu are deloc, în schimb se aprovizionează pe baza comenzilor primite şi livrează către clienţii finali. Practic, sunt intermediari care funcţionează ca nişte case de comenzi. „Însă pe măsură ce numărul de comenzi creşte şi apar clienţii fideli, merită investiţia în stoc propriu, iar unele magazine online devin chiar importatori„.

Investiţia în construcţia unui magazin online poate varia mult şi se află în strânsă legătură cu ritmul de creştere al vânzărilor dorit de clienţi.

„Majoritatea clienţilor noştri doresc să ajungă pe break even după 6 - 8 luni; de aceea investesc de la început şi în servicii de promovare pentru creşterea rapidă a traficului, precum linkuri sponsorizate Google AdWords şi Facebook Ads, listarea magazinului în majoritatea comparatoarelor de preţuri sau optimizarea pentru motoarele de căutare„. Una peste alta, costurile de dezvoltare şi customizare a platformei, dezvoltarea iniţială, cea permanentă şi bugetele pentru marketing online ajung la 20-25% din investiţia necesară în primul an. Iar pe măsură ce numărul comenzilor zilnice creşte, necesarul de dezvoltări specifice urmează un trend ascendent proporţional. În rândul celor mai des întâlnite dezvoltări ale magazinelor online sunt noi tipuri de promoţii, integrarea mai multor furnizori de marfă sau de servicii, precum curieri, plăţi în rate, afiliere etc.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-produse-au-cele-mai-bune-preturi-pe-net-11208042
11208042
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.