Ce planuri are Subway. Gustarea cu nume de metrou vine in Romania

Autor: Rosca Cristina Postat la 06 iulie 2011 160 afişări

Cu o strategie agila si fara prea multa galagie, reteaua de restaurante Subway i-a depasit pe competitorii sai si a devenit cel mai extins lant de profil din lume - cu 34.751 restaurante in 98 de tari. Lista continua cu Romania, unde primul restaurant va fi deschis pana la sfarsitul anului si unde americanii vor sa creasca in cinci ani cat altii in aproape 20.

Despre piata locala a restaurantelor, Martin Princ spune ca este in continua dezvoltare. Lanturile locale de tip fast food isi vor continua dezvoltarea, insa vor veni si noi jucatori.

Princ povesteste ca interes pentru franciza Subway exista inca dinainte de anuntul oficial de intrare pe piata. Tot ce mai ramane acum este sa apara restaurantele. Primul se va deschide pana la finalul acestui an, iar planul de dezvoltare este de a deschide restaurante in Romania atat in malluri, cat si in locatii stradale. Mai mult, Subway vizeaza si locatiile non-traditionale precum cladirile de birouri, aeroporturile si campusurile universitare. "La nivel mondial un sfert din restaurantele Subway sunt in astfel de locatii non-traditionale."

In ceea ce priveste suprafata restau-rantelor, aceasta va depinde de locatie. Astfel, daca este vorba despre o unitate intr-un food-court la mall, suprafata va fi de circa 30 de metri patrati. In cazul restaurantelor situate in centrul orasului, aceasta creste si poate varia intre 50 si 120 de metri patrati. "In mod exceptional, pot fi restaurante Subway si mai mari de 120 de metri patrati, daca locatia este interesanta si chiria acceptabila. Principalul nostru avantaj este flexibilitatea, un restaurant Subway putand fi adaptat oricarui loc." Cel mai mic restaurant Subway are o suprafata de cinci metri patrati.

Formatul pe care Subway il va aduce in Romania ar putea suferi modificari, astfel incat, pe langa zona de mancare, sa fie implementata si cafenea Subway in incinta aceleiasi locatii. "Am testat reteta in SUA si vrem sa o implementam si in Europa Centrala si de Est."

Pe piata locala, modelul de cafenea in interiorul restaurantului a fost deja testata de McDonald's in restaurantul din magazinul Unirea Shopping Center, primul deschis in Romania. Daniel Boaje, directorul McDonald's, spunea in urma cu cateva luni ca vrea sa deschida trei noi McCafe-uri, dupa cea deschisa anul trecut in restaurantul din Piata Unirii. Investitia intr-o astfel de cafenea este de circa 200.000 de euro.

Subway, spre deosebire de competitorii sai, care au o paleta mai larga de alimente la vanzare, vinde in principal sandvisuri pentru care clientul isi poate alege singur ingredientele, de la paine la legume (reteta a mai fost implementata in Romania de Gregory's). Acestora li se adauga cateva salate, bauturi (ex. cafea, iaurt, lapte, suc) si deserturi (cookies, chipsuri sau mere).

In ceea ce priveste preturile produselor, "acestea variaza de la tara la tara in functie de rezultatele unei analize realizate de noi pe fiecare piata". Princ mai spune ca "principala noastra preocupare este ca preturile sa fie acceptabile pentru o paleta larga de clienti. Mai mult, pot spune ca preturile produselor Subway in Romania vor fi printre cele mai atractive din Europa si astfel competitive comparativ cu restul conceptelor de tip fast-food din Romania". Cine va manca la Subway? "Clientii romani vor fi similari clientilor din alte tari unde compania este prezenta: persoane active, ocupate in timpul zilelor de lucru", crede Princ.

Tinand cont de strategia americanilor care presupune existenta unui restaurant la 50.0000 de romani, Princ glumeste ca "in Romania avem de lucrat in urmatoarele decenii". Gluma de acum ar putea deveni o problema mai serioasa in urmatorii ani, cand americanii ar putea sa nu fie multumiti de rezultatele financiare aduse de restaurantele deschise in orase mici.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
subway,
gustare,
metrou,
mancare,
restaurante
/analize/comert/ce-planuri-are-subway-gustarea-cu-nume-de-metrou-vine-in-romania-8437280
8437280
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.