Ce mananca romanii: burgeri la Bucuresti, ciorba in provincie

Autor: Rosca Cristina Postat la 24 iunie 2011 305 afişări

Romania nu are propriul Jamie Oliver si, din cate se pare, nici nu ar avea nevoie. Burgerii si cartofii prajiti de la McDonald’s sau KFC stau inca in fruntea preferintelor bucurestenilor, iar porcul si ciorbele sunt favoritele romanilor din provincie. Se pot mula businessurile de profil dupa aceste preferinte sau afacerile din domeniu ar trebui sa devina niste educatori ai gusturilor?

Desi pe meniurile din restaurantele autohtone s-au strecurat mancaruri cu nume pe care multi nu pot sa le pronunte si chiar mai putini stiu ce inseamna, romanii care merg la restaurante raman conservatori in alegeri.

Dragos Petrescu, proprietarul lantului de restaurante City Grill si administratorul Caru' cu Bere, recunoaste ca romanii sunt traditionali in alimentatie si aleg alimentele pe care le-ar fi ales si acum 15 ani: "Romanul vrea ciorba si cartofi cu friptura". Petrescu vorbeste insa despre comportamentul de consum la pranz, pentru ca recunoaste ca a demarat si doua proiecte care nu au prins la romani: breakfast (mic dejun) si brunch. In ceea ce priveste micul dejun, Petrescu este sigur ca in urmatorul deceniu acesta va intra in obiceiul de consum al romanilor. In prezent insa, romanii mananca la restaurant in special la pranz: "Obiceiul romanilor de a manca la pranz la restaurant a ramas chiar si in timp de criza. Insa, daca numarul de clienti a crescut, bonul a scazut. Oamenii au devenit mai atenti si vor sa manance mai ieftin, insa este un comportament normal".

Si Alexandra Olaru spune ca in cazul clientilor McDonald's criza si-a spus cuvantul. Daca, in ceea ce priveste bugetul clientilor McDonald's din diferite regiuni ale tarii, acesta este relativ constant, se remarca o tendinta de scadere a frecventei vizitarii.

Situatia economica dificila a modificat comportamentul de consum atat in ceea ce priveste frecventa mesei la restaurant, achizitiile, dar si locul unde mananca.

"Uitandu-ne la ce se intampla la nivel global, se observa trecerea de la restaurante scumpe la restaurante mai putin scumpe si la consumul unui numar mai mic de preparate. In Romania cel mai des se renunta la desert si la aperitive cand se iese in oras, astfel incat valoarea totala a unei mese in afara casei este in scadere", spune Maria Gavrilescu, channel marketing leader al Unilever Food Solutions. De asemenea, se mai poate observa ca unii romani au ales sa gateasca mai mult in casa mai degraba decat sa iasa la restaurant.

Astfel, 24% dintre romani servesc masa in oras de 2-3 ori pe saptamana, 42% o data la 2-3 saptamani, iar 34% cel mult o data pe luna, potrivit studiului Out of Home Consumption Habits realizat in martie 2011, studiu care contine informatii referitoare la profilul romanilor care servesc masa in oras. "Frecventa cu care romanii vor iesi in oras in viitor, precum si preferinta pentru restaurante sau fast-food-uri vor depinde foarte mult de schimbarile economice care vor avea loc", spune Gavrilescu.

Proprietarii de restaurante privesc aceasta perioada ca pe un fel de restart economic. Astfel, daca in anii '90 romanii au fost educati sa manance in oras de restaurantele fast-food, anii acestia si poate un nou val de crestere economica vor impinge romanii catre diversificare si cunoasterea bucatariilor internationale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurante,
bucatari,
McDonald’s
/analize/comert/ce-mananca-romanii-burgeri-la-bucuresti-ciorba-in-provincie-8353957
8353957
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.