Ce investitii se poarta in 2011?

Autor: Roşca Postat la 07 aprilie 2011 86 afişări

Romania a devenit in ultimul an o destinatie la moda pentru vanzatorii de moda, iar trendurile setate in Spania, Olanda sau Suedia ar putea conduce in curand toata piata de profil locala.

Olandezii de la C&A insa, desi detin cele mai multe magazine (trei) in Bucuresti, s-au orientat si catre orase precum Buzau, Arad sau Baia Mare. Mai mult, anul acesta vor deschide si in Botosani si Sibiu, ca orase mai mici, precum si in Bucuresti, Constanta, Craiova, Iasi si Timisoara.

Olandezii merg astfel si in judete unde nu exista niciun hipermarket (Buzau) si niciun magazin de format cash & carry (Botosani).

"Dorim sa deschidem in toate orasele tarii, insa pentru inceput mergem in cele cu peste 100.000 de locuitori", spune Cristian Codrea, district manager al C&A Romania. Codrea explica faptul ca nu doar numarul de locuitori ai unui oras influenteaza deciziile companiei, ci si disponibilitatea spatiilor, amplasarea proiectului si a spatiului ocupat de magazinul C&A, precum si sustenabilitatea pe termen lung a proiectului in ansamblu. De regula, magazinele C&A au o suprafata de circa 1.200 de metri patrati.

Cei de la C&A au intrat pe piata in aprilie 2009 cu magazinul din Militari Shopping Center din Bucuresti. Urmatoarele sase magazine deschise de companie au fost in centre comerciale. In ceea ce priveste unitatile ce vor fi deschise in acest an, reprezentantii companiei nu au precizat daca vor merge in continuare in centre comerciale sau vor opta si pentru spatii stradale. La fel ca si olandezii, suedezii de la H&M au optat pentru magazine in centre comerciale atat in Bucuresti, cat si in provincie.

Karl-Johan Persson, CEO-ul H&M, a venit prima data in Romania in 2008, cand a pus Romania pe lista de extindere dupa ce a vazut ca sunt multe centre comerciale care se potrivesc conceptului H&M. In cei trei ani trecuti de atunci, Persson spune ca piata s-a maturizat mult, de aceea deschide mai multe magazine decat planuise initial. In Romania exista in prezent circa 50 de mall-uri si anul acesta mai sunt planificate alte opt deschideri. Spre deosebire de tarile vestice, in Romania exista o cultura a mall-urilor, motiv pentru care comertul stradal este mai putin dezvoltat.

Nici Inditex, liderul actual al retailului de moda autohton - si nu numai - nu a mizat pe magazine stradale, singura unitate de acest gen fiind deschisa la Pitesti anul trecut. Aceasta strategie ajuta retailerii de imbracaminte sa obtina profit din primii ani de la infiintare. La polul opus, restaurantele sau retailerii alimentari sunt nevoiti sa astepte profitul, in medie, pana la cinci ani. De fapt, factorii de care depinde aparitia profitului variaza de la caz la caz, dar cei trei giganti din fashion au deja o reteta testata in toata Europa: cu volume mari puse la vanzare si cu produse, materiale si marimi care sa acopere orice nevoie si sa multumeasca orice persoana. Asa a ajuns in trei ani Inditex liderul pietei locale de moda si asa a facut si H&M pentru ca mii de oameni sa se ingramadeasca la deschiderea primelor magazine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
moda,
investitii
/analize/comert/ce-investitii-se-poarta-in-2011-8119926
8119926
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.