Ce face diferenţa între profit şi pierderi în cazul unui mall

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 19 iunie 2013 891 afişări

Banii din portofel, cumpărăturile din faţa calculatorului şi prognoza meteo sunt factori-cheie care pot face diferenţa dintre profit sau pierdere în cazul clienţilor de malluri. Centrele comerciale nu mai pot miza numai pe pofta de cumpărături a clienţilor, ci se văd obligate să ofere mai cu seamă spaţii pentru petrecerea timpului liber.

Ce face diferenţa între profit şi pierderi în cazul unui mall

Pentru acest proiect, Tatian Diaconu l-a cooptat în poziţia de consultant pe Ali Ergun Ergen, cel care le-a făcut cunoştinţă românilor cu mallul, când a fost ridicat primul astfel de centru comercial, în cartierul Vitan al Capitalei. Ali Ergun Ergen a lucrat pentru Anchor Mall şi, ulterior, pentru Băneasa Shopping City, iar acum şi-a înfiinţat propria companie de consultanţă în retail, iar experienţa sa se poate dovedi utilă pentru dezvoltarea unui proiect diferit de cele mai multe centre comerciale de pe piaţă. „Oamenii din provincie nu merg la mall pentru cumpărături; găsesc aceleaşi lucruri în altă parte. Au nevoie să socializeze, să se simtă bine, iar noi asta trebuie să le oferim în primul rând„, adaugă Diaconu.

ORESI ARE ÎN ACEST MOMENT AUTORIZAŢIILE NECESARE PENTRU DEZVOLTARE, iar debutul lucrărilor este programat pentru finalul lunii iunie. În Braşov sunt anunţate încă trei proiecte - reţeaua de hipermarketuri Cora, fondul sud-african de investiţii NEPI şi compania poloneză Echo Investments. Reprezentantul Immochan România spune însă că Braşovul, conform studiilor de piaţă, mai poate absorbi circa 45.000 mp de centre comerciale, adică un singur proiect. Tot în cadrul aceluiaşi proiect, Immochan îşi doreşte să dezvolte şi o zonă rezidenţială, compania aflându-se în negocieri pentru un parteneriat. Construcţia locuinţelor ar urma să înceapă într-un an, iar termenii parteneriatului nu au fost deocamdată bătuţi în cuie.

Diaconu este preocupat şi de dezvoltarea proiectului din cartierul Drumul Taberei, din Bucureşti, pe spaţiul fostei fabrici Tricodava. În acest caz, construcţia va fi mai dificilă decât în cazul Coresi, clădirea fiind dezvoltată pe verticală, în urma unei investiţii de peste 60 de milioane de euro. Parterul şi primul etaj vor găzdui galeria comercială şi hipermarketul Auchan, iar la etajele 3-5 se vor afla birourile retailerului şi ale companiei Immochan.

MMOCHAN ROMÂNIA, EXPLICĂ TATIAN DIACONU, ÎNGLOBEAZĂ PATRU ACTIVITĂŢI DISTINCTE: dezvoltarea de proiecte imobiliare în parteneriat cu hipermarketurile Auchan; leasing pentru galeriile comerciale şi a retail park-urilor; activităţi de property management pentru galeriile comerciale şi valorizare patrimonială a proprietăţilor grupului Auchan. În portofoliul companiei, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 12,2 milioane de euro, ar urma să intre şi activităţile de profil pentru şase galerii comerciale ale hipermarketurilor Real din România, ceea ce va însemna, practic, o dublare a activităţilor.

Grupul Auchan este o afacere de familie, iar pe parcursul istoriei sale de 50 de ani proprietarii nu au vândut niciun metru pătrat de galerie comercială sau de teren. Immochan a fost înfiinţat în 1976 tocmai pentru a se ocupa de patrimoniul grupului, iar acum gestionează 300 de centre comerciale în 12 ţări, cumulând 1,7 milioane de metri pătraţi.

Cu această suprafaţă Immochan este unul dintre cei mai mari proprietari şi investitori în centre comerciale la nivel european. Anul trecut Immochan şi-a schimbat strategia, adoptând o gestiune dinamică de portofoliu. Acest lucru presupune posibilitatea cesionării totale sau parţiale a unor active aflate în faza de maturitate, pentru ca grupul să poată finanţa dezvoltarea susţinută în zonele pe care le consideră „fierbinţi„, cum ar fi Estul Europei şi Asia. Tatian Diaconu a absolvit Academia Trupelor de Uscat Nicolae Bălcescu din Sibiu, având o licenţă în managementul organizaţiilor.

După o carieră de trei ani ca ofiţer, a plecat în Franţa, unde a urmat cursurile IUT Le Havre (University Institute of Technology), specialitatea tehnici de comerţ şi University Institute for Business Administration, având un master în managementul organizaţiilor, serviciilor şi evenimentelor. În 2002 s-a angajat la Decathlon, în Franţa, şi a urcat pas cu pas în carieră, pentru ca în 2006 să accepte poziţia de responsabil de expansiune pentru Decathlon România.

La începutul lui 2008 a preluat aceeaşi funcţie în cadrul Bricostore pentru pieţele din România, Ungaria, Croaţia şi „cu misiune de intrare pe pieţele din Bulgaria şi Ucraina, dar odată cu venirea crizei s-a renunţat la aceste planuri„. Din luna ianuarie a anului trecut a acceptat poziţia de managing director la Immochan România şi, spune el, „pentru următorii 5-6 ani mă văd tot în România, pentru că am un proiect foarte frumos pe care vreau să-l văd crescând„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-face-diferenta-intre-profit-si-pierderi-in-cazul-unui-mall-10982182
10982182
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.