Ce aduce nou intrarea brandului de modă New Look în România

Autor: Rosca Cristina Postat la 06 septembrie 2011 327 afişări

După ce au pierdut importul produselor Samsung în România, grecii de la Genco Trade au făcut o mişcare rapidă şi şi-au completat portofoliul slăbit cu planuri mari: au adus în România brandul de modă New Look. În numele britanicilor au deschis două magazine în ultimele două săptămâni şi plănuiesc să o ţină tot într-o inaugurare până ating masa critică pe piaţa locală.

Criza şi măsurile de austeritate - majorarea TVA şi reducerea salariilor bugetarilor - au redus apetitul de consum al românilor. Consumul a scăzut cu 5,3% în 2010, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică, şi trendul a continuat şi în primul semestru al lui 2011, când declinul a depăşit din nou 5%.

Jucătorii din retail vorbesc însă despre o îmbunătăţire a situaţiei în cea de-a doua jumătate a anului sau la începutul lui 2012. Marii retaileri europeni şi mondiali nu au răbdare să aştepte şi profită de chiriile mai mici din criză pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă.

Retailul de îmbrăcăminte autohton, estimat de Euromonitor la 1,9 miliarde de euro anul trecut, este puternic fragmentat, numărul jucătorilor de pe această piaţă fiind foarte mare. Cel mai important jucător, compania spaniolă Inditex, prezentă pe piaţa locală cu şapte branduri - Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti - a avut afaceri de circa 100 de milioane de euro anul trecut, potrivit estimărilor ZF care au la bază evoluţia anterioară a companiei. Acest lucru înseamnă că Inditex are o cotă de piaţă de circa 5%. Toţi jucătorii din retail se bat astfel pentru cei circa 7,5 euro pe care fiecare român îi dă în fiecare lună pe haine. Estimările Euromonitor arată însă că piaţa urmează să crească în următorii ani şi să ajungă la 2,9 miliarde de euro în 2015 şi la 4,2 miliarde de euro în 2020.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-aduce-nou-intrarea-brandului-de-moda-new-look-in-romania-8703964
8703964
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.