Castigatorii comertului fashion

Postat la 12 ianuarie 2010 66 afişări

In 2009, diferenta dintre sort si pantaloni scurti nu a stat doar in material si cusaturi, ci si in viteza cu care au batut casele de marcat. In timp ce magazinele de imbracaminte si incaltaminte anunta scaderi ale vanzarilor intre 10 si 50%, cele mai mari multibranduri de sport vorbesc de crestere usoara si de bugete pentru extinderea cu cel putin zece magazine in 2010.

"Este normal ca romanii sa faca mult sport cand in Romania este o geografie atat de variata, iar vremea este de cele mai multe ori insorita", isi explica Fabrice Beschu atat vanzarile bune din Militari, cat si piata destul de mare a articolelor sportive din Romania, evaluata pentru 2009 intre 400 si 500 de milioane de euro. Acum, ca i s-a confirmat potentialul pietei, si-a facut planuri de crestere pentru Romania, asa cum face grupul francez pe toate noile piete in care intra pentru a se lupta cu rivalii sai internationali: Hervis si Intersport.

La nivel mondial, cele trei retele se lupta si cu americanii de la Foot Locker, dar si cu Wal-Mart (cea mai mare companie de comert cu amanuntul din lume). In Romania insa, cele trei retele au de luptat in primul rand cu magazinele monobrand, precum Lotto, Nike, Adidas sau Puma, care au avut cea mai mare parte din piata de articole sportive pana in 2004. {i in 2008 (an in care doar Intersport avea experienta pe piata locala, Hervis fiind abia la inceput), reteta monobrand a atras cifre de afaceri mai mari: magazinele Nike (24) si Converse (2) din reteaua Elmec au avut afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro, fata de 18 milioane de euro, cifra de afaceri a Intersport (15 magazine multibrand).

Nu este un secret ca cei trei retaileri se lupta pentru primul loc pe piata. O spun si planurile lor pe termen lung: Decathlon vizeaza o retea de 30 de magazine, Hervis vrea sa ajunga la 50 de magazine, iar Intersport estimeaza ca ii este necesara o retea tot de 30 de magazine pentru a avea o pozitie confortabila pe piata romaneasca.

Akis Ionas, directorul general al Intersport, spune ca nu are inca definitivate planurile de dezvoltare pentru 2010. Oricum, retailerul are cativa pasi inaintea competitorilor sai, dat fiind ca a fost primul pe piata.

Insa Hervis le-a definitivat si intentioneaza sa deschida in 2010 cele patru magazine pe care nu a reusit sa le deschida in 2009: olandezii voiau sa deschida in 2009 cinci noi magazine, dar au deschis doar unul, cel mai mare al retelei (in Militari Shopping Center, pe 1.500 de metri patrati, cu o investitie de 1 milion de euro - fara stocurile de marfa). Cele patru magazine ar putea sa se alature astfel la anul actualei retele de magazine din Bucuresti, Cluj, Targu Mures, Sibiu, Oradea si Braila.

Cu toate ca Afi Palace Cotroceni a fost un proiect mult asteptat, cei de la Hervis au preferat sa nu fie prezenti in centrul comercial, pentru ca au inceput tarziu negocierile si nu au mai gasit un spatiu care sa le ofere pozitia centrala pe care si-o doreau in cadrul mall-ului. "Vrem sa fim top of mind, nu a doua alegere, dar nu am renuntat la planurile noastre de a avea 50 de magazine pana in 2014-2015 - in 2010 vrem sa deschidem alte patru magazine, atat in Bucuresti, cat si in provincie", spune Catalin Pozdarie, director general al Hervis. In conditiile in care Hervis aloca pentru amenajarea unui nou magazin aproximativ 600-700 de euro pe metru patrat, fara a include stocurile, valoarea investitiilor pe care urmeaza sa le faca in 2010 se ridica la cel putin 2 milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/castigatorii-comertului-fashion-5291452
5291452
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.