Cand vor egala barbatii consumul de produse cosmetice al femeilor

Autor: Ana Raduta Postat la 12 mai 2011 424 afişări

Doua din zece produse cosmetice vandute in Romania sunt cumparate de barbati. Este inca putin, dar numarul este in crestere, iar companiile de profil spun ca nu va mai dura mult pana cand in magazine vor concura de pe picior de egalitate cu produsele pentru femei.

Chiar si asa, ramanem o piata inca mica, daca ne comparam cu tari mai apropiate noua, precum Ungaria, unde consumul de produse cosmetice este si cu 40% mai mare decat in Romania, si foarte mica, in comparatie cu pietele mature, precum Franta, Germania, Italia, Spania sau Marea Britanie. Acolo, cochetaria nu mai este o notiune straina pentru barbati, care au ajuns sa aloce pana la 83 de minute pe zi ingrijirii personale, potrivit unui sondaj realizat in Marea Britanie si citat de Daily Mail. Surprinzator este ca femeile petrec ceva mai putin timp in acelasi scop - pana la 79 de minute pe zi. In cele 83 de minute pe care si le aloca ingrijirii personale intra barbieritul, hidratarea, aranjarea parului si alegerea hainelor. Acelasi sondaj a mai scos la iveala faptul ca barbatii aloca 23 de minute dusului de dimineata, in timp ce femeile petrec la dus cu un minut mai putin. Totodata, barbatii consulta in mod regulat reviste pentru a afla ce produse ar trebui sa foloseasca si 29% se asigura ca achizitioneaza doar produse ale brandurilor celebre.

Deodorantele si gelurile de dus sunt principalele motoare de crestere ale pietei, insa din spate vin timid produsele pentru hidratarea si ingrijirea fetei si corpului. Anul trecut valoarea pietei locale de deodorante a fost estimata la circa 60 de milioane de euro, aproape jumatate din vanzari fiind atribuite deodorantelor pentru barbati. In ceea ce priveste gelurile de dus, acestea au atins anul trecut o valoare a vanzarilor de aproximativ 20 de milioane de euro, insa la aceasta categorie produsele pentru femei au o pondere majoritara - 83%.

O alta diferenta intre comportamentul de consum al barbatilor si cel al femeilor este ca primii merg aproape mereu la tinta, stiu ce vor sa cumpere si nu sunt vanatori de oferte. "Barbatii nu cauta pachetele cadou, ci cumpara produsele separat si nu sunt interesati de cosmeticele unisex", spune Lelia Toma, shops co-ordinator la Ginkgo Romania, operatorul The Body Shop in Romania. Totusi, doar 5% din vanzarile The Body Shop sunt reprezentante de produsele cosmetice pentru barbati, cele mai cautate fiind produsele pentru corp si parfumurile. Poate fi oarecum usor explicabil, in conditiile in care vorbim despre produse cu preturi mai ridicate decat cele ale jucatorilor cu o prezenta mai importanta pe aceasta piata, precum Beiersdorf (Nivea), Colgate (Palmolive) sau Unilever (Dove, Axe, Rexona).

Este insa de asteptat ca in anii urmatori sa creasca vanzarile produselor din categoria premium, dar si sa vedem o largire a gamelor de produse cosmetice pentru barbati, in conditiile in care tot mai multe companii multinationale care au in portofoliu aceste divizii se pregatesc sa prinda cat inca mai este timp o bucata cat mai mare din piata. Sunt insa planuri care se vor derula pe un orizont mediu de timp, de circa cinci ani, dupa care o noua reduta se pregateste a fi cucerita in forta - produsele de ingrijire pentru copii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
cosmetice,
produse,
barbati,
afaceri,
preferinte
/analize/comert/cand-vor-egala-barbatii-consumul-de-produse-cosmetice-al-femeilor-8240144
8240144
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.