Când a plecat din România nu ştia bine engleză şi avea 100 de dolari în buzunar. Acum este milionar

Autor: Cristina Roşca Postat la 22 iulie 2014 20617 afişări

Brandul de lux a fost fondat în 1972 de designerul italian Stefano Ricci. Pasionat de cravate, el a început cu o colecţie proprie, iar apoi şi-a extins activitatea, începând să realizeze costume, cămăşi, haine sport şi accesorii. În urmă cu circa cinci ani compania, care rămâne un business de familie, a început să producă şi porţelanuri şi alte articole de decor. Brandul Stefano Ricci este considerat unul dintre cele mai scumpe din lume, un costum costând până la 4.000-5.000 de euro, în timp ce o cămaşă ajunge la 500-800 de euro. „Am o misiune: vreau să creez haine pentru garderoba unui bărbat care are deja totul“, aşa îşi sumariza Stefano Ricci viziunea în business. Julian Balea spune că principalul competitor al brandului este Kiton, un alt nume italian de lux.

Produsele Stefano Ricci sunt vândute atât în multibranduri din toată lumea cât şi în magazine monobrand din cele mai importante capitale şi oraşe ale lumii, în frunte cu Paris, Dubai sau Beijing.

„În Statele Unite avem două buticuri, în Manhattan şi în Beverly Hills. Până la finalul anului compania va ajunge la 50 de magazine monobrand în toată lumea“, spune Julian Balea.

În Europa Centrală şi de Est există doar trei monobranduri, în Kiev şi Moscova (două magazine). În România există puţine monobranduri de lux, iar cele pentru bărbaţi sunt chiar mai puţine, piaţa de profil fiind subdezvoltată.

Julian Balea nu oferă informaţii despre planurile companiei pentru România, ba mai mult, spune că nu s-a gândit nici el să se întoarcă acasă. „Până să mă întrebi, nu m-am gândit niciodată să mă întorc în România. Nu ştiu unde mă va duce viitorul, însă momentan atât eu cât şi familia mea suntem bine aici.“

Fiecare zi din viaţa executivului român arată altfel. Cea mai mare parte a timpului el călătoreşte, merge în magazine şi discută cu echipele de vânzări şi cu clienţii. „Am şi întâlniri cu directorii de magazine, cu echipele însărcinate cu amenajarea pentru a discuta vizibilitatea colecţiilor şi expunerea lor în magazine.“ Pe parcursul zilei trebuie şi să se ocupe de distribuţia bunurilor către parteneri şi are grijă atât de comenzile sezoniere, cât şi de cele speciale. „Zilnic urmăresc vânzările şi discut cu oamenii din echipe. Pentru că lucrez pe mai multe fusuri orare trebuie să răspund la e-mailuri chiar dacă este târziu în noapte şi trebuie să răspund la telefon chiar dacă este dis de dimineaţă.“

Jobul românului presupune astfel atât creşterea vânzărilor în magazinele unde deja brandul este prezent, cât şi dezvoltarea de relaţii cu noi parteneri din SUA şi Canada, fie multibranduri, fie department store-uri. „Trebuie să identificăm şi să dezvoltăm relaţii cu clienţi noi – magazine – atât pe pieţele unde deja suntem prezenţi, cât şi pe altele noi.“

Julian Balea nu se gândeşte momentan să se întoarcă în România, nu se uită nici măcar spre Europa, pentru că are misiunea de a-i îmbrăca pe americanii şi canadienii care au deja totul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cand-a-plecat-din-romania-nu-stia-bine-engleza-si-avea-100-de-dolari-in-buzunar-acum-este-milionar-12941889
12941889
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.