Bazar in recesiune. Cu ce folos?

Postat la 09 august 2010 92 afişări

Outlet-uri are toata lumea. Magazine temporare in care sa epuizezi cat mai repede niste stocuri si sa faci rost de ceva bani gheata nu prea. Elmec a gasit un astfel de model: se cheama bazar, a fost testat in Bucuresti si dus apoi si la Sibiu.

Nemes considera ca avantajele acestuia sunt relevante atat pentru clienti, cat si pentru comerciant, care poate fi specializat numai pe operare de lanturi de magazine de tip bazar sau poate avea astfel de unitati de vanzare in completarea portofoliului de magazine primar. Printre avantajele pe care le ofera comerciantului se numara, potrivit lui Nemes, imbunatatirea vitezei de rotatie a stocurilor, obtinerea facila de lichiditati, in conditiile in care compania detine produse greu vandabile la un nivel de pret initial sau chiar si redus de cateva ori, pastrarea imaginii de brand, in conditiile in care vanzarea la preturi substantial mai mici se face intr-o unitate diferita de cea principala sau atragerea unui segment de clienti neservit anterior.

"Mai mult, pentru acest tip de concept costurile sunt semnificativ mai mici, deoarece experienta de shopping este inferioara celei oferite in magazinul principal, spatiul de vanzare este relativ mai restrans, locatia aleasa este de regula una secundara, astfel nivelul chiriei este mai scazut, amenajarea spatiului este mai simplista si astfel sunt necesare investitii mai mici, iar cheltuielile de marketing, promovare si mercantizare sunt minimizate", explica Nemes. Ultimul bazar deschis de catre cei de la Elmec, si totodata primul din afara capitalei, este Bazarul Nike de la Sibiu. Acest magazin a "trait" doar 25 de zile - intre 2 si 27 iulie - si a oferit articole sportive marca Nike. Pentru noul bazar, Elmec a ales o suprafata de 700 de metri patrati, in zona Garii Sibiu - Piata 1 Decembrie 1918. Brandul Nike este cel mai valoros din portofoliul grupului.

Conform declaratiilor lui Christian Beznoska, directorul Elmec Romania, din afacerile de 50 de milioane de euro ale Elmec in 2008, 25 de milioane au fost aduse de cele 24 de magazine Nike. Cealalta jumatate a venit de la restul retelei (in total, Elmec Romania are 53 de magazine), Elmec vanzand in Romania brandurile Converse, Calvin Klein, Miss Sixty & Energie, Pepe Jeans London si altele. La numarul mare de branduri si rotatia mare de stocuri a retailerului, un model de magazin care sa epuizeze repede colectiile mai vechi pare o idee la locul ei. Mai ales ca un astfel de model isi poate gasi locul acolo unde clientii initiali nu s-ar gandi sa caute. Si daca ar face-o, ar fi bine pentru propriul buzunar.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Retail,
Outlet-uri,
magazine,
oferte
/analize/comert/bazar-in-recesiune-cu-ce-folos-6793489
6793489
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.