Antreprenorul care a făcut carieră în ingineria pantofilor

Autor: Cristina Roşca Postat la 28 noiembrie 2013 2442 afişări

Eugeniu Garkonitza a studiat pictura în şcoală, iar la facultate a optat pentru inginerie. După studii a făcut primii paşi în industria de încălţăminte, dar abia după 14 ani de experienţă a îndrăznit să plece la drum pe cont propriu.

Antreprenorul care a făcut carieră în ingineria pantofilor

Eugeniu Garkonitza îşi aminteşte că încă de atunci Musette era un brand care voia să facă „altceva„, motiv pentru care paria pe culori vii care să scoată piaţa din monotonia modelelor negre şi maro. „La ei am fost şi modelier, şi inginer.„

Când a plecat din companie îşi aminteşte că nu a avut nicio plasă de siguranţă. A luat Pagini Aurii (pe vremea aceea nu avea internet) şi a scos o listă cu 200 de producători mari şi mici. Şi-a făcut un portofoliu de prezentare şi a început să sune şi să bată din uşă în uşă. Aşa a ajuns ca în următorii şase ani să colaboreze cu peste 40 de nume mari din industrie precum Guban, Veronesse sau Condur by Alexandru. Lucra cu fiecare punctual, pe proiect.

„În perioada aceea mergeam des la Milano şi la Bologna la târguri şi luam pulsul pieţei, respectiv culori, forme, accesorii.„ În 2012, după mai mulţi ani în care a lucrat pentru alte branduri din România, Eugeniu Garkonitza a decis să îşi facă propriul său brand. După mai mult timp de tatonări cu o agenţie specializată în branding din Republica Moldova, a decis ca brandul să fie Garkony Studio - o versiune modificată a numelui său.

Antreprenorul îşi aminteşte că, atunci când a decis să plece pe cont propriu la drum, s-a gândit în primul rând ce fel de pantofi vrea să facă. A ales office elegant, sau, după cum explică chiar el, pantofi cu toc, eleganţi, care pot fi purtaţi şi pe stradă, dar şi la birou. Lucrurile nu au mers însă conform planului iniţial. „Am început să facem pantofi la comandă. Îmi amintesc că nu aveam nici maşină de cusut.„ Prima colaborare a avut-o cu designerul Rita Mureşan, pentru care a creat 40 de perechi de pantofi şi care au fost purtaţi la prezentarea creatoarei. „Apoi au început să vină designeri să colaborăm cu ei. Munceam nonstop, dar nu vindeam nimic„, îşi aminteşte el. Primele colecţii realizate pentru designeri au fost practic gratuite pentru că erau „cartea de vizită„ a brandului şi o modalitate de promovare.

„Am început în martie 2012 cu ideea de pantofi la comandă, însă veneau oameni la noi cu o poză şi ne cereau să facem un model identic. Ei voiau la comandă, dar ieftin. În Italia un model la comandă costă minimum 300 de euro.„ Astfel, după şase luni Eugeniu Garkonitza şi soţia sa au decis să schimbe politica pentru că, de multe ori, costurile depăşeau încasările. Aşa a început antreprenorul să lucreze cu magazine multibrand, deşi iniţial a încercat să ocolească retailerii din cauza termenelor de plată lungi şi a eventualelor probleme de plăţi. Astăzi însă Garkony Studio îşi vinde produsele în circa 40 de magazine, dintre care patru în Bucureşti, două online şi restul în provincie.

„Am ales ca în fiecare oraş mai mic să avem un singur partener, iar în oraşe mai mari să ne vindem produsele într-un singur magazin din fiecare mall.„ Astfel, în Băneasa Shopping City compania îşi vinde produsele în magazinul Fiorangelo, potrivit lui Eugeniu Garkonitza. „În Iaşi suntem prezenţi în Iulius Mall în magazinul Happy Shoes, în Ploieşti suntem în Rebelle, iar la Braşov în Ioana Shoes.„ În acest an pe uşa atelierului din zona Piaţa Iancului din Capitală ies lunar 1.000 de perechi de pantofi, însă cererea este peste capacitatea de producţie. Procesul de creare a unui pantof începe cu o jumătate de an sau chiar mai mult înainte ca acesta să ajungă în magazin. După ce a fost făcut un studiu şi după ce procesul de creaţie s-a încheiat, producţia efectivă durează circa patru zile.

Materia primă a pantofilor, atât pielea, cât şi calapoadele sau tocurile, sunt importate, cele mai multe din Italia. Antreprenorul spune că pielea din România este de regulă disponibilă doar în culori terne. La raft, în magazine, pantofii Garkony Studio au un preţ mediu de 300 de lei.

Planurile antreprenorului nu se opresc însă aici, el planificând deja primul magazin propriu, estimat pentru deschidere în toamna lui 2014 într-un mall. „Vreau să dezvolt o reţea proprie, însă am nevoie de o fabrică, de utilaje noi şi de mai mulţi angajaţi, dar angajaţii îi găsim foarte greu.„ Compania a pornit la drum cu trei angajaţi şi astăzi numără 17. De asemenea, dacă la finalul anului trecut cifra de afaceri a companiei a fost de 200.000 de lei, pentru 2013 antreprenorul estimează că va obţine primul milion de lei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/antreprenorul-care-a-facut-cariera-in-ingineria-pantofilor-11726978
11726978
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.