Antreprenorii români descoperă miza participării la târguri: „În businessul modern, contactul internaţional este obligatoriu"

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 mai 2015 763 afişări

La cel mai mare târg de produse alimentare, Anuga, numărul firmelor româneşti care vor participa anul acesta se apropie de 80. La ediţia anterioară, în 2013, au fost 67, iar în urmă cu 12 ani doar trei. Este numai un exemplu, dar tendinţa este clară. La astfel de evenimente internaţionale numărul firmelor româneşti care participă creşte rapid, pentru că acolo iau pulsul pieţei, se evaluează în raport cu concurenţa, caută noi parteneri de afaceri.

„N-a fost uşor să convingem opt companii să vină în Dubai, iar acesta este numărul minim pentru care putem primi sprijinul ministerului. În noiembrie, tot cu sprijinul ministeru-lui, dorim să participăm la târgul Cosmoprof Hong Kong“, mai spune Hurezeanu.

Pentru identificarea partenerilor externi, „cele mai eficiente abordări sunt cele pe care le avem la târgurile de profil, unde vin în proporţie de 90% oamenii interesaţi de afacerile cu vin, nu sunt consumatori finali. Întâlnim în felul acesta importatori, distribuitori, cumpărători“, explică Aurelia Vişinescu, care a pus bazele afacerii Domeniile Săhăteni. Firma participă la târguri internaţionale, cu precădere în Europa şi Asia, prin intermediul Asociaţiei Producătorilor şi Exportatorilor de Vin, cu sprijin din partea statului român. Participarea, organizarea şi deplasarea (în anumite bareme şi în proporţie de 50% pentru un singur delegat) sunt susţinute de stat prin intermediul asociaţiei, spune Aurelia Vişinescu. „În mod evident, dacă participarea la târ-guri s-a finalizat cu cel puţin un contract semnat, este un succes. Competiţia este extrem de mare la un târg internaţional, iar un client câştigat la un astfel de eveniment este confirmarea că suntem competitivi şi că putem face business şi în afara graniţelor“, mai spune Aurelia Vişinescu. În opinia sa, ideal este ca vinurile Domeniilor Săhăteni să fie prezente atât pe piaţa internă cât şi pe cea externă, pentru că la un moment dat una o poate susţine pe cealaltă, dacă este nevoie, şi e bine să nu ai „toate ouăle în acelaşi coş“.

Piaţa chineză este şi în opinia oficialilor Aldis, producător de preparate din carne, o destinaţie atractivă. „Am participat în 2013 şi 2014 la două expoziţii de anvergură din China, prilej cu care am testat piaţa locală. Avem deja contacte solide pe piaţa chineză şi sperăm să demarăm exporturile imediat ce condiţiile sanitar-veterinare din China se vor armoniza cu cele din România“, declară Daniel Dumitrescu, marketing manager la Aldis. Compania a trecut pe plan secund participările la târ-guri internaţionale, dată fiind reducerea cheltuielilor pentru echilibrarea bugetului companiei, după ce la începutul anilor 2000 se număra printre cei mai activi expozanţi. „Am conştientizat importanţa participării la târguri internaţionale încă de la începu-tul anilor 2000, cu atât mai mult cu cât, în perspectiva aderării la Uniunea Europeană, se întrevedea accesul pe o piaţă foarte mare şi extrem de competitivă“, povesteşte Daniel Dumitrescu. După îmbunătăţirea situaţiei financiare a societăţii, în 2013, „a fost posibil să redevenim activi în ce priveşte participarea la târguri internaţionale“, adaugă reprezentantul Aldis.

Într-un registru mai apropiat, al consumatorului final, un rol important îl joacă şi participarea companiilor la târguri şi ex-poziţii cu vânzare, care sunt una dintre cele mai bune metode de promovare a micilor producători şi comercianţi. „Târgurile sunt un mijloc de promovare foarte eficient, pentru că oferă şansa unei interacţiuni directe cu clientul şi, în plus, din perspec-tiva vânzărilor efectuate“, afirmă Tudor Barbu, managing partner la Prăvălia Mică, magazin online specializat în comercializa-rea de produse alimentare, terapeutice şi cosmetice 100% româneşti, realizate în mici gospodării sau laboratoare speciali-zate de pe piaţa locală în sistem de manufactură.

Una peste alta, „orice afacere trebuie să ia în calcul posibilitatea de extindere pe piaţa globală la un moment dat“, este de părere Emil Ion, managing director al Wim Bosman România, cu activităţi în piaţa de logistică. Rucsandra Hurezeanu crede că oricine îşi doreşte să construiască un brand care să devină global, dar acest lucru nu e uşor. „Internaţionalizarea este o etapă la care antreprenorii încep să se gândească, de obicei, după ce «au cucerit» piaţa locală, pentru că e nevoie de resurse financiare, echipe de oameni care vorbesc bine limbi străine, au experienţă în negocieri, cunosc produsele şi pot im-plementa imediat în alte ţări afacerea de pe piaţa locală“, spune fondatoarea Ivatherm. Pe de altă parte, sunt şi afaceri care pot fi create din start ţintind piaţa internaţională, de pildă firmele care creează softuri sau comercianţii online, pentru care poate fi la fel de rentabil să vândă pe piaţa românească sau cele din Orientul Apropiat, de pildă. Cumva, însă, cu toţii trebuie să se facă cunoscuţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/antreprenorii-romani-descopera-miza-participarii-la-targuri-in-businessul-modern-contactul-international-este-obligatoriu-14205371
14205371
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.