Antreprenoarea care ia 5 milioane de euro ca să amenajeze magazinele H&M, Mango şi Kenvelo

Autor: Cristina Roşca Postat la 15 martie 2014 1972 afişări

Meda Weidle are 40 de ani şi acum mai bine de un deceniu a decis să ia spaţii din malluri, să le amenajeze şi să le transforme în magazine la cheie pentru retaileri mondiali precum H&M, Mango sau Kenvelo. Mai mult, acum circa trei ani a decis să îşi dezvolte businessul într-o nouă direcţie şi să îşi completeze portofoliul cu producţia de mobilier pentru magazine.

Antreprenoarea care ia 5 milioane de euro ca să amenajeze magazinele H&M, Mango şi Kenvelo

Retailul local s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, atât pe segmentul de modă, cât şi pe cel alimentar sau de cosmetice. „Mi-amintesc că primul nostru client a fost un magazin local de cosmetice. A fost foarte dificil la început să găsim clienţi, piaţa era încă nedezvoltată.„ Dintre retailerii mari, primul client a fost Kenvelo, în 2002, iar după sine brandul a atras şi alte nume. De altfel, astăzi Duo Design realizează amenajarea spaţiilor tuturor brandurilor din grup.

O OPORTUNITATE DE BUSINESS

După ce a absolvit Facultatea de Litere şi Limbi Străine Meda Weidle s-a angajat în departamentul de creaţie al unei agenţii de publicitate. A rămas acolo timp de doi ani, după care a decis să pună bazele, împreună cu un partener, ale unei firme proprii. „Voiam să fiu antreprenor." Astfel, a fost creată compania Duo Design, care în primii doi ani de funcţionare producea signalistică.

Ulterior, antreprenoarea împreună cu asociatul său, care între timp mai păstrează doar o participaţie minoritară în companie, au decis că piaţa este prielnică pentru o altă direcţie de dezvoltare - amenajarea integrală a spaţiului comercial. „Am restructurat compania, am creat o nouă echipă care include mai multe divizii - de proiectare, de execuţie tehnică, de arhitectură şi, mai nou, de producţie.„ În total, Duo Design are astăzi 18 angajaţi, cărora li se adaugă alţi 100 subcontractaţi. Numărul persoanelor subcontractate variază în funcţie de volumul de muncă şi de numărul de proiecte care se desfăşoară simultan.

„Avem angajaţi care lucrează cu noi încă de la început. Mi-amintesc că la momentul acela, deşi era dificil să găseşti clienţi, piaţa era la început, astfel că era loc să îţi pui în practică ideile şi aveai către ce să îţi canalizezi ambiţia şi efortul."

În urmă cu trei ani Meda Weidle a decis să adauge o  nouă divizie businessului său, respectiv producţia de mobilier pentru magazine, divizie care îi completează astfel portofoliul de produse şi servicii. Duo Design a început producţia în urmă cu trei ani, şi astăzi aceasta este principala direcţie de dezvoltare a companiei. „Avem o unitate proprie de producţie în Bucureşti unde realizăm mobilier atât pentru magazine din România cât şi din afara ţării. La un moment dat am analizat businessul şi am observat că noi montam mobilier însă nu îl produceam noi, era ceva ce ne lipsea din portofoliu.„

De anul trecut compania a început să exporte mobilierul produs în Bucureşti - pe platforma Faur - către pieţele unde sunt deschise magazine Timeout şi Tom Tailor. Pe piaţa locală cele două branduri se află în portofoliul Kenvelo. „În prezent producţia de mobilier reprezintă 30% din cifra de afaceri a companiei, însă vrem ca într-un an şi jumătate să ajungă la 60%. Este o divizie care se dezvoltă, pe o piaţă unde există cerere.„ Astfel, Duo Design şi-a bugetat pentru acest an amenajarea „la cheie" a 35 de magazine şi mobilarea cu produse din producţia proprie a 20-30 de unităţi.

„Pe piaţa locală de retail încă mai este loc de dezvoltare, cred că noi branduri pot veni în locul celor care nu au reuşit să se adapteze comportamentului de consum al românilor şi nu au avut evoluţii pozitive. Mai mult, cele existente vor continua să deschidă magazine."

Cele mai importante cinci branduri de modă după cifra de afaceri - Inditex, H&M, C&A, Kenvelo şi Takko - au împreună circa 300 de magazine şi un business total estimat în 2013 la 400 mil. euro. Duo Design a obţinut anul trecut afaceri de 5 milioane de euro şi estimează o stagnare a businessului în 2014.

Criza financiară s-a resimţit şi în domeniul amenajărilor de spaţii comerciale, negocierile cu retailerii fiind tot mai dure, lupta fiind concentrată, la fel ca în toate celelalte domenii, pe preţ. Meda Weidle a reuşit însă să dezvolte o nouă linie de business - producţia de mobilier pentru magazine - divizie ce urmează a se transforma în vârful de lance al Duo Design.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
decizie,
amenajare,
business,
dezvoltare,
h&m,
kenvelo
/analize/comert/antreprenoarea-care-ia-5-milioane-de-euro-ca-sa-amenajeze-magazinele-h-m-mango-si-kenvelo-12265185
12265185
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.