A pariat pe o afacere în care nu credea nimeni, iar astăzi face trei milioane de euro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 octombrie 2013 6628 afişări

Un plus de 50% al rulajelor pentru anul viitor este ţinta companiei Samdam, cu activităţi în piaţa de articole promoţionale. Cum bugetele clienţilor pentru cadouri nu sunt mai mari, compania a preluat un competitor şi a deschis în Capitală un showroom, în urma unei investiţii de 100.000 de euro.

A pariat pe o afacere în care nu credea nimeni, iar astăzi face trei milioane de euro

CIFRA DE AFACERI A RANCO S-A PLASAT ANUL TRECUT LA 2 MILIOANE DE EURO, iar Vasilescu este încredinţat că în 2013 rulajele cumulate se vor plasa în jurul a 3 milioane de euro. Ba chiar pentru 2014 aşteptările sale se referă la o creştere de 50% faţă de rezultatele din acest an, cifra de afaceri a Samdam urmând să ajungă la 4,5 milioane de euro. În privinţa informaţiilor despre profitabilitate, reprezentantul firmei este ceva mai rezervat, punctând că a înregistrat minusuri şi plusuri „uşoare„. Chiar şi înainte de criză, spune Vasilescu, profitabiliatea domeniului se plasa la 5-6%, fiind un domeniu concurenţial, cu mulţi jucători; în plus, produsele importate din China sunt accesibile tuturor.

„Sute de firme fac un astfel de business, dar sunt 15-20 societăţi care importă contant produse„, declară reprezentantul Samdam, care estimează că valoarea pieţei produselor promoţionale se plasează la 40 de milioane de euro.

În ultimele trei luni din an se înregistrează cele mai importante rulaje, companiile pregătind cadourile de Crăciun pentru parteneri şi nu numai. „35-45% din cifra de afaceri se realizează în perioada octombrie - decembrie„, declară Vasilescu. În 2008 companiile alocau între 50 şi 60 de euro pentru fiecare cadou, iar în prezent valoarea medie ajunge la 20 de euro în cazul unui client mai mic.

Cea mai mare comandă s-a plasat în jurul valorii de 100.000 de euro, dar, punctează reprezentantul Samdam, o companie poate face mai multe comenzi în cursul unui an. Mai mult, un plus de 20% a afacerilor îl poate avea şi un an electoral - cum este cel care urmează - „dar profitabilitatea pentru aceste comenzi este foarte redusă„, completează Vasilescu, care mai adaugă că grupa de produse cu cel mai mare rulaj sunt textilele, potrivite de altfel şi pentru uniforme. Planurile Samdam sunt clar definite, rămâne doar de văzut cât de generoase sunt bugetele de cadouri pentru acest sfârşit de an şi cât apetit de promovare vor avea clienţii şi anul viitor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/a-pariat-pe-o-afacere-in-care-nu-credea-nimeni-iar-astazi-face-trei-milioane-de-euro-11482688
11482688
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.