A doua incercare a Stefanel in Romania. O iesi mai bine?
Unul dintre mostenitorii imperiului Stefanel a fost trimis de familie in Romania pentru a implementa schimbarile pe care grupul le-a inceput din 2007 la nivel international. Planul Stefanel este sa urce inca o treapta catre piata de lux. Ce vor de fapt italienii?
Preturile din magazine nu se vor modifica insa, doar magazinele vor avea o noua infatisare, reclamele vor fi diferite, la fel si modelele. "Preturile din Romania sunt similare celor din alte tari daca leul este stabil", spune Carlo Stefanel, insa puterea de cumparare si nivelul de trai sunt diferite. Dupa cum spune managerul, Romania ramane o piata foarte importanta, mai exact "piata clientilor fideli", clienti care contribuie cu circa 50-55% la cifra de afaceri a companiei. Femeile domina ca numar, insa piata locala este una dintre cele mai bune pe segmentul clientelei masculine, dupa cea din Italia. Bugetul mediu al unui client fidel este de circa 2.000 de euro, estimeaza Carlo Stefanel, insa poate urca si mult mai mult: "Cel mai bun client al nostru cheltuie in fiecare sezon 15.000 de euro si cumpara toata colectia". Dupa parerea managerului, "in Romania, intr-adevar, 2010 e mai dificil ca 2009", insa cu toate acestea circa 150-200 de clienti trec zilnic pragul magazinelor Stefanel, iar bonul mediu de casa cuprinde circa trei produse.
Pentru acest an, compania estimeaza un usor declin al vanzarilor, de la 5,8 la 5,5 milioane de euro. Previziunile pentru a doua jumatate a anului sunt mai optimiste, compania nu se asteapta totusi la o revenire rapida, pentru a ajunge din nou la cifrele din 2005-2007, "cei mai buni ani ai Stefanel, alaturi de anii '90, cand ideea tatalui meu de a aduce Stefanel in Romania a fost una inspirata". Acum, ideile de dezvoltare ale lui Giuseppe Stefanel (dincolo de dezvoltarea retelelor existente, inclusiv a celei din Italia, care cuprinde 250 de magazine) se indreapta catre Germania, China si alte tari din Orientul Indepartat. Ca parte a procesului de dezvoltare, compania intentioneaza in urmatoarele luni sa deschida si un magazine online, care sa permita clientilor din Europa si apoi Asia sa faca achizitii pe internet.
Investitiile vor fi blocate insa pe partea de productie. Se va opta pentru dezvoltarea relatiilor cu furnizorii. In Romania nu se mai produc articole Stefanel, insa "aici sunt insa furnizorii nostri de lana", spune fiul presedintelui companiei. In prezent, articolele dificile se realizeaza la fabrica din Italia. Acolo a inceput totul, in urma cu 51 de ani, cand Carlo Stefanel, bunicul celui care azi conduce operatiunile din Romania ale companiei, incepea sa produca tricotaje in fabrica sa "Maglificio Piave". Astazi, la jumatate de secol distanta, nepotul sau are in plan sa ajute magazinele din Romania sa devina mai profitabile. Iar planul sau in acest sens este de a atrage clienti mai tineri in magazine. Si-a facut un plan, care cuprinde prezentari de moda, panouri outdoor cu un nou concept, promovare in revistele de profil. Pana la urma, Carlo Stefanel poate intelege psihologia consumatorului tanar. El insusi este unul dintre ei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro