Circuitul migraţiei anuale a miliardarilor

Postat la 03 iulie 2015 603 afişări

Se spune că ai avea mai mult noroc să găseşti un trifoi cu patru foi decât să dai nas în nas cu un miliardar. Motivul este simplu - în lume există doar unul la fiecare trei milioane de oameni, ceea ce face din persoanele care au reuşit să strângă măcar 1 miliard un grup exclusivist. Deşi mic, grupul are un impact major asupra economiei globale. Într-un an, din iulie 2013 până în iunie 2014, populaţia acestui grup a crescut cu 7%, numărul membrilor ajungând la 2.325.

Circuitul migraţiei anuale a miliardarilor

Mulţi dintre miliardarii din ziua de azi sunt antreprenori care şi-au dobândit averile prin forţe proprii care preţuiesc întâlnirile de business şi care preferă să încheie afaceri decât să stea la plajă. Să poţi spune că ai vorbit cu Sergey Brin despre maşini fără şofer la un pahar în Sun Valley arată un status mai ridicat decât un bronz de iarnă obţinut schiind în Gstaad, completează Friedman.

Potrivit raportului Wealth-X pe anul 2014, din numărul total de miliardari 2.039 sunt bărbaţi, dintre care 60% şi-au construit singuri averea, 26,9% şi-au reinvestit o parte din moştenire şi doar 13,1% dintre miliardari au moştenit-o. Bărbaţii au o vârstă medie de 64 de ani şi cred în căsnicie, 89% dintre ei fiind căsătoriţi. Doar 286 reprezintă sexul frumos. În rândul femeilor, 65,4% au obţinut averea prin moşterire, iar 17,1% şi-au construit singure avuţia. Media de vârstă scade în rândul femeilor la 61 de ani.

La o primă vedere, ar părea că studiile superioare nu sunt necesare pentru a deveni miliardar, exemple precum Mark Zuckerberg, care a lăsat facultatea pentru a conduce Facebook, sau Bill Gates, care a părăsit Harvadul după doi ani pentru a fonda Microsoft, întărind acest mit, dar studiile arată contrariul: 65% din miliardarii lumii au absolvit cel puţin o facutate.

Nu toţi miliardarii participă la toate evenimentele menţionate mai sus, poate doar la unul sau două, iar circuitul nu este bătut în cuie, ci se poate modifica, în funcţie de interesele fiecăruia. Un colecţionar participă la mai multe evenimente de artă şi mai puţin la evenimente sportive. Iubitorii de curse de cai se îngrămădesc primavara la derby-ul de la Kentucky, iar în septembrie se duc la licitaţia de cai Keeneland. Titanii din industria media merg întotdeauna în luna iulie la conferinţa Allen & Company din Sun Valley, în timp ce pasionaţii de modă se deplasează la New York pentru Fashion Week şi la Paris pentru show-uri couture. Iubitorii de gastronomie ajung în iunie la Aspen, Colorado pentru a participa la Aspen Food & Wine Classic, iar în luna următoare merg în Italia pentru a prinde sezonul trufelor albe.

Evenimentele sportive majore, precum şi cele de entertainment, devin momente cruciale pentru cei bogaţi. Super Bowl, Masters Golf Tournament şi alte evenimente de asemenea anvergură reprezintă momente foarte solicitate pentru firmele aeriene private, precum NetJets. Nu mai puţin de 250 de avioane ale companiei NetJets au aterizat în Phoenix pentru Super Bowl. Iar pentru turneul de golf Masters Golf Tournament aproximativ 300 de avioane au solicitat permisiunea de a ateriza în Augusta, Georgia. Atât de multe avioane au ajuns în Las Vegas pentru meciul secolului în box dintre Floyd Mayweather şi Manny Pacquiao, încât unele zboruri au fost redirecţionate către aeroporturi alăturate. Alte evenimente importante pentru NetJets sunt festivalul de film de la Cannes, cu peste 200 de zboruri, festivalul de artă contemporană Art Basel cu 200-250 de zboruri, iar în fiecare primavară mai mult de 100 de zboruri sunt efectuate către Omaha, unde are loc evenimentul lui Warren Buffett, întâlnirea anuală a acţionarilor Berkshire Hathaway, cunoscut drept Woodstock-ul capitaliştilor.

Întrucât numărul miliardarilor este în continuă creştere pe continentul asiatic (8 oraşe din Asia se află în topul primelor 20 de oraşe din lume în funcţie de numărul de miliardari) şi evenimente precum licitaţia de vin din Hong Kong sau festivalul de artă contemportană Art Stage din Singapore devin din ce în ce mai importante. Astfel că mai mulţi miliardari s-ar putea să „deraieze” de la circuitul prestabilit. Deocamdată, miliardari din China şi alte pieţe emergente se alătură elitelor la atracţiile principale din Europa şi Statele Unite.

„Circuitul este un fenomen ce se bazează pe similitudine şi apartenenţa la acelaşi cod valoric. Aceste evenimente le creează miliardarilor un sentiment de siguranţă, ei regăsesc oameni care împart aceleaşi gusturi şi au interese similare”, spune Patrick Gallagher, şeful de vânzări al NetJets. Atât de mulţi miliardari participă la acest circuit, încât se lucrează la unul nou, mai exclusivist, mărturiseşte colecţionarul de artă Pigozzi. Este vorba despre un „supercircuit”, unde vor exista evenimente VIP în interiorul altor evenimente VIP.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/circuitul-migratiei-anuale-a-miliardarilor-14536398
14536398
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.