Cine castiga din reciclare?

Postat la 21 iunie 2010 231 afişări

Colectarea si reciclarea gunoiului tinde sa devina o afacere tot mai profitabila pe masura ce cresc cerintele venite din partea Uniunii Europene. Cine plateste insa cel mai mult pentru deseuri si cine castiga cel mai mult?

Radulescu afirma ca efortul industriei de colectare a deseurilor a inceput din momentul cand s-a pus problema aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, iar acum, pentru atingerea obiectivelor de tara fara costuri foarte mari este foarte important ca o pondere tot mai mare din gunoiul populatiei sa fie colectat selectiv.

Shachar Shaine, fostul presedinte al Consiliului Investitorilor Straini in Romania, considera ca responsabilitatea in ceea ce priveste colectarea deseurilor ar trebui sa o aiba fiecare fabrica si fiecare intreprinzator in parte, acestia avand si rolul de a se implica in educarea populatiei. "Nu ar trebui sa invocam pretextul costurilor atunci cand vine vorba de colectare selectiva, iar aceasta este valabil atat pentru indivizi, cat si pentru companii", a afirmat Shaine. Educarea populatiei este adusa in discutie si de ministrul Borbely, care afirma ca este cu atat mai importanta cu cat reciclarea deseurilor incepe sa aduca si profituri importante. "Sunt insa lucruri elementare care trebuie schimbate. Managementul deseurilor este un business bun, dar trebuie ca fiecare veriga sa puna umarul la treaba. Cea mai mare responsabilitate o au autoritatea publica si producatorii, care trebuie sa demonstreze ca isi fac treaba", a mai adaugat Borbely.

"Mie mi s-ar parea o performanta uriasa ca peste noua ani sa ajungem la 90% grad de reciclare", precizeaza Nicolae Palfi, vicepresedintele Romaqua Group, care crede ca o problema mult mai grava pentru un producator de bunuri de larg consum este lipsa de predictibilitate. "Noi am ajuns sa facem cate un comandament pentru orice situatie, ca sa supravietuim de la zi la zi."

Printre putinele companii care nu par foarte afectate de criza sunt reciclatorii, care au vazut cum programele de casare, precum cel denumit popular "Rabla", le-au urcat sensibil afacerile. Sau cum spunea chiar ministrul Borbely: "Daca eram baiat destept, anul trecut imi faceam un remat. E o afacere profitabila".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mediu,
ecologie,
seminar,
BUSINESS Magazin
/analize/cine-castiga-din-reciclare-6430278
6430278
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.