Chiar dacă românii fac mai puţin sport decât majoritatea europenilor, piaţa de fitness s-a dublat în ultimii 3 ani

Autor: Georgiana Călin Postat la 17 noiembrie 2016 1222 afişări

Chiar dacă românii fac mai puţin sport decât majoritatea europenilor, piaţa de fitness s-a dublat în ultimii 3 ani

Investiţia pentru deschiderea clubului din centrul comercial Militari Shopping s-a apropiat de 2 milioane de euro, în condiţiile în care de regulă pentru inaugurarea unui nou spaţiu sunt alocate bugete cuprinse între 1 şi 1,5 milioane de euro. Cea mai recentă deschiderea a reţelei, în octombrie, a avut loc la Constanţa, iar investiţia a fost de peste un milion de euro, conform CFO-ului companiei. World Class Constanţa se întinde pe 1.700 de metri pătraţi, având o sală de sport cu echipamente de ultimă generaţie, un studio de aerobic, o sală modernă de cycling, piscină semiolimpică şi saună uscată. Până la finalul lui 2016, reţeaua urmează să ajungă la 31 de spaţii, cu cel ce urmează a fi deschis în centrul comercial ParkLake. „În paralel, continuăm planul de modernizare a cluburilor. Am început anul cu investiţii”, adaugă Irina Roşu, enumerând toate spaţiile vizate, între care se numără World Class Downtown, W Le Club, W Charles de Gaulle. „Pe termen scurt şi mediu vom continua strategia de dezvoltare organică a companiei”, afirmă reprezentanta companiei.

Irina Roşu dă exemplul unor pachete care pot fi plătite de clienţi, în funcţie de interesul fiecăruia. Astfel, programul Delta vizează transformarea condiţiei fizice în timp record indiferent de vârstă, stil de viaţă şi tip de metabolism; programul vizează mai cu seamă clienţii mai puţin antrenaţi. Heroes este un program intens dedicat celor cu o condiţie fizică foarte bună, care combină exerciţii efectuate cu greutatea corpului cu cele realizate cu ajutorul unor unor greutăţi mari, pentru mai multă putere şi anduranţă. „De remarcat este cererea tot mai acerbă pentru antrenori personali care oferă pachete de antrenament”, ţine să precizeze Irina Roşu. „Pentru a face cât mai accesibile abonamentele şi pachetele de personal traineri”, de la întâi noiembrie, clienţii pot plăti abonamentele şi în rate; World Class a încheiat parteneriate cu băncile emitente de carduri de cumpărături. Cele mai populare cluburi, după spusele Irinei Roşu, sunt World Class Downtown, Titan sau Mega Mall, care, în funcţie de sezon, pot atinge chiar şi 4.000 de membri. Între clienţii companiei se regăsesc atât cei cu venituri medii şi necesităţi standard, cât şi dintre cei cu nevoi despre care Irina Roşu spune că sunt „complexe” - 1.500 sunt membri ai cluburilor W, ce îşi propun să ofere o atmosferă selectă şi servicii personalizate. Conceptul a fost lansat în vara anului 2015 şi oferă cursuri de aerobic, yoga sau Pilates într-un cadru intim şi exclusivist. „Reprezentând un produs de nişă, nu avem în plan deschiderea altor cluburi de tip W în viitorul apropiat”, declară CFO-ul companiei. 

Conform Irinei Roşu, compania a bifat plusuri de 17-18% în 2014-2015, iar creşterea previzionată pentru anul în curs este de 45%. „Rezultatele financiare sunt în linie cu strategia de dezvoltare a reţelei”; aşteptările pentru anul în curs se referă la o cifră de afaceri de aproximativ 20 de milioane de euro. World Class România are ca acţionar majoritar fondul de investiţii cu capital privat Resource Partners - susţinut de investitori instituţionali precum EBRD, Ardian, Rabobank sau EIF -  ce se implică în proiecte cu capital privat din Polonia, România şi alte state membre ale Uniunii Europene din regiune. Luna trecută, World Class România a trecut printr-o schimbare la nivel de conducere:  Kent Orrgren a fost numit chief executive officer în locul lui Mikael Fredholm, care va continua să facă parte din companie, în calitate de membru al consiliului de administraţie. Conceptul World Class a fost înfiinţat de către atletul şi antreprenorul Ulf Bengtsson, unul dintre cei mai cunoscuţi culturişti din lume - campion neînvins în Suedia timp de zece ani consecutiv şi locul trei mondial în momentul său de glorie. Antrenându-se în săli ca World Gym şi Gold’s Gym, unde a lucrat umăr la umăr cu Frank Zane şi Arnold Schwarzenegger, s-a născut ideea de World Class, iar în urmă cu mai bine de două decenii el a pus bazele companiei care avea să devină un nume cunoscut în industria europeană de fitness. Acum, compania are centre de fitness în 14 ţări din Europa şi Orientul Mijlociu, având peste 60 000 membri. Conform site-ului propriu, evoluţia afacerii pe piaţa românească, unde primul club a fost deschis în urmă cu 16 ani, este spectaculoasă, cel puţin prin comparaţie cu filialele din alte ţări din afara graniţelor Suediei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.