Centrofarm şi obiectivul pentru 2012: anul consolidării

Autor: Razvan Muresan Postat la 03 februarie 2012 143 afişări

După un 2011 complicat, în care profitabilitatea a avut din nou de suferit, 2012 se vrea a fi pentru Centrofarm anul plusurilor. Dorin Catană, directorul general al reţelei de farmacii, mizează pe vânzări mai mari şi noi reduceri de costuri.

Şeful Centrofarm nu se aşteaptă la un an 2012 foarte bun, însă observă că încă sunt centre comerciale şi magazine stradale unde există loc de renegociere. Discuţiile deja au început, iar scăderi ale chiriilor sunt aşteptate pentru lunile următoare. "Sunt şi centre comerciale unde chiria nu costă nimic, din unele locuri am vrea să ieşim, însă ne aflăm sub incidenţa unor contracte pe termen de zece ani."

Retailerii se tem cel mai tare de intrarea în vigoare a taxei clawback, cea prin care tot ce se cheltuie peste bugetul alocat medicamentelor este suportat de către producător - "o veste primită cu stupoare, al cărei mecanism de implementare este încă ambiguu". Robert Popescu, şeful A&D Pharma, grup care include şi cea mai mare reţea de farmacii, Sensiblu, spunea la evenimentul MEET THE CEO organizat de BUSINESS Magazin la finele lunii noiembrie că şi discounturile acordate farmaciilor vor avea de suferit de pe urma suprataxării producătorilor. Fenomenul încă nu e resimţit, dar 2012 stă în continuare sub semnul incertitudinii.

De curând, firma specializată în închirierea de spaţii comerciale Generalcom Bucureşti, controlată de omul de afaceri Alain Bonte, s-a divizat prin desprinderea unei părţi din patrimoniul societăţii care constă în principal în deţinerea societăţii la reţeaua de farmacii Centrofarm. Înainte de divizare Generalcom deţinea o participaţie de 89,7% din acţiunile reţelei de farmacii Centrofarm. "Participaţiile în Centrofarm au fost singurele care s-au devalorizat, influenţând negativ rezultatele financiare anuale ale Generalcom. Mai mult, datorită dezvoltării agresive în anii 2007 şi 2008, venirea crizei economice imediat după deschiderea de farmacii noi, dar şi dificultăţile prin care a trecut sistemul de sănătate au făcut ca şi Centrofarm să acumuleze până la 31.12.2010 o pierdere de 25 mil. lei, ceea ce a făcut-o neatractivă pentru investitori", se arată în proiectul de divizare al Generalcom, citat de Ziarul Financiar.

Cuvântul-cheie pentru anul în curs este aşadar consolidare - ceea ce poate însemna şi profit după o pauză destul de lungă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farma,
centrofarm,
obiective,
dorin catana
/analize/centrofarm-si-obiectivul-pentru-2012-anul-consolidarii-9196439
9196439
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.