Cei trei tineri din spatele imaginii online a lui Klaus Iohannis vor să transforme în business succesul de la prezidenţiale

Autor: Iuliana Roibu Postat la 19 ianuarie 2015 45991 afişări

Cei trei tineri din spatele imaginii online a lui Klaus Iohannis vor să transforme în business succesul de la prezidenţiale

În paralel însă, Radu Negulescu realiza că „există nişte probleme în modul cum se fac livrările de tehnologie în zona guvernamentală şi că este o zonă pe care m-aş putea dezvolta“. La cîţiva ani după, un coleg din firma sa, Ionel Bogdan (care se ocupa de vânzări), a închiriat un apartament în Baia Mare. „Apartamentul era de fapt al unui consilier local, membru al PNL. Ne-am împrietenit cu el, pentru că era simpatic (şi noi la fel), am stat mult la poveşti şi ne-a întrebat la un moment dat dacă nu vrem să intrăm în politică. Eu am spus că nu, că eu sunt cu businessul, dar prietenul meu a intrat. El mi-a cerut apoi un site, apoi altul, şi altul şi tot aşa. Nu pot să spun că m-am îmbogăţit din relaţia mea de business cu PNL, dar e o zonă în care cred şi care face parte din portofoliul meu de business“, povesteşte Radu Negulescu, explicând astfel şi de ce firma sa este poziţionată ca o „companie de tehnologie specializată în soluţii de dezvoltare software pentru mediul guvernamental şi cel de business“.

Acum, 50% din businessul Trencadis se desfăşoară cu statul, iar Negulescu spune că va continua să ia proiecte publice. Dincolo de Trencadis, Negulescu mai este implicat în businessul Kubo Investments, care reuneşte mai multe firme din zona de proiectare, consultanţă sau servicii tipografice.

Radu Negulescu nu este singurul antreprenor din grup. Ioan Dan Niculescu este fondatorul agenţiei Argo Media, una dintre cele mai cunoscute agenţii de creaţie din zona Moldovei. Iar experienţele avute împreună în timpul campaniei, combinate cu spiritul lor antreprenorial, vor da naştere unui grup cu 100 de angajaţi ale cărui afaceri ar putea atinge 15 mili­oane de euro la sfârşitul acestui an. „Weekendul trecut am avut o şedinţă şi am decis să facem o companie de management care va administra firmele şi noi ne vom ocupa de core business.

Din grup vor face parte Trencadis (tehnologie), Argo (creaţie), People & People (care acum se naşte), Kubo (o tipografie din Baia Mare proaspăt achiziţionată), Kubo Scale Models, Kubo Consulting (fonduri europene), Kubo Engineering (proiectare, arhitectură), Kubo Creative“. Subliniază că nu fondurile obţinute din campanie i-au propulsat în afaceri, ci campania doar i-a adus împreună nu numai ca echipă, ci şi ca viitori parteneri de business. „Răspunsul la întrebarea «cât aţi câştigat din campanie» este destul de simplu: nu a fost intenţia noastră să ne îmbogăţim în campania asta şi nici nu s-a întâmplat asta. Am avut o alocare de 30.000 de euro buget de media buying. Au existat şi constrângeri financiare, dar eu cred că asta ne-a determinat să dăm mult mai mult pentru a reuşi. Am făcut totul atent, aşezat, fără niciun fel de compromis“, spune Radu Negulescu. Afacerilor reunite li se va adăuga People & People, compania nouă a celor trei, care va face şi pentru alţi clienţi ceea ce echipa a reuşit în timpul campaniei.

Cei trei cad de acord că ştiu sigur ce nu va fi People & People: „nu va fi sigur o altă agenţie de creaţie“. „Am reuşit să avem un rezultat atât de spectaculos în campanie încât nu vrem să greşim cu nimic punând o etichetă pe activitatea noastră viitoare. Ideea de lucru cu oameni pentru oameni este singurul numitor comun – avem o înclinaţie spre poveşti care să schimbe vieţi. De la schimbarea de paradigmă în care am fost implicaţi, nu vrem să trecem la lucruri foarte simple, vrem să schimbăm, să transformăm, să creăm mişcări sociale. De aceea ţintim zona de impact social“, descrie Ioan Dan Niculescu strategia noii firme, care vrea să îi ţină laolaltă, prin proiecte comune, pe toţi cei care au participat la succesul din beciul de pe Kiseleff.

„Ce vom face noi cu People&People este engage community building. Vom crea comunităţi care să graviteze în jurul unei campanii/companii/idei/persoane“, sintetizează Radu Negulescu obiectivul noului proiect. Modul de creare a unei comunităţi a fost perfectat în timpul campaniei, spune Vlad Tăuşance: „De-a lungul campaniei, încercam să ne imaginăm votanţii, cine sunt, ce sunt, ce vor, ce aşteaptă. Vânzarea şi crearea de comunităţi e aceeaşi. Nu subestimăm audienţa, dar nu poţi să îţi construieşti tonul de comunicare după excepţii, ci după un grup pe ale cărui dorinţe, nevoi şi aspiraţii poţi să construieşti“.

Şi, foarte important, subliniază cei trei, este să nu mintă: „Foarte important este că ne-am activat un filtru de noise reduction. Cuvântul de bază în campanie a fost «nu minţim» – a fost un principiu de la care nu ne îndepărtăm şi de care nu ne vom îndepărta“, subliniază Ioan Dan Niculescu, pentru că, după cum subliniază şi Negulescu, „nu ai cum să minţi în online. Adevărul iese la iveală mult mai repede decât în offline. De fapt, acum adevărul iese mai repede la iveală oricum, pentru că oamenii tind să aplice aceleaşi filtre ca în online – nu mai înghit orice pe nemestecate, caută, întreabă, se îndoiesc. Cu atât mai mult, trăim într-o lume atât de cosmetizată, încât adevărul îşi face loc imediat“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/cei-trei-tineri-din-spatele-imaginii-online-a-lui-klaus-iohannis-vor-sa-transforme-in-business-succesul-de-la-prezidentiale-13769119
13769119
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.