Reţeta cartofului profitabil

Autor: Ioana Mihai Postat la 15 noiembrie 2011 174 afişări

Nenumărate poveşti despre problemele agricultorilor români se întâlnesc la tot pasul. Sunt însă şi dintre cei care nu numai că obţin roade bune şi multe, dar găsesc şi unde să vândă marfa şi mai fac şi profit din asta. Dovadă sunt agricultorii din Covasna.

Agrico-m este acum furnizor în pro-gra-mul numit "Filiera Calităţii Carrefour", prin care a ajuns să vândă jumătate din producţia anuală de cartofi. Trei sortimente diferite - pentru prăjit, pentru salate şi, respectiv, pentru piure - în săculeţi de 2,5 kg şi 10 kg ajung acum în galantarele magazinelor Carrefour. Pentru asta, Mucsi a realizat anul acesta una dintre cele mai consistente investiţii (160.000 de euro) ale firmei pentru linia de ambalare a cartofilor. Un an de zile a durat tot procesul de negocieri şi îndeplinire a cerinţelor retailerului, dar Mucsi afişează un aer de mulţumire. Contractul semnat de reprezentanţii celor două companii, care cuprinde toate condiţiile în care sunt cultivaţi, depozitaţi şi apoi livraţi cartofii este neaşteptat de gros. Pentru un produs care pare extrem de simplu, amănuntele sunt parcă fără sfârşit. Se referă la soiurile agrea-te, rotaţia culturilor - Agrico-m cultivă şi rapiţă, muştar, grâu şi orzoaică, dar "profitul pentru aceste culturi este aproape inexistent", spune fermierul. Mai departe, cartofii trebuie depozitaţi la temperaturi controlate, ca să nu

încol-ţească, apoi spălaţi, ambalaţi, trans-portaţi şi aşezaţi pe rafturi. Iar în magazin nu pot sta mai mult de două săptămâni, pentru că, "fiind vii şi netrataţi chimic, cartofii spălaţi încolţesc", spune Mucsi.

Fermierul din Târgu-Secuiesc este al patrulea producător român care a semnat un contract cu retailerul francez în Filiera Calităţii Carrefour, alte trei produse incluse în program fiind morcovul (furnizat de Big Land, care are marca "Ferma Stoian, Legume Româneşti"), păstrăvul (de la Romanet) şi carnea de porc (de la Marex). Carrefour se aşteaptă ca în scurt timp vânzările de cartofi furnizaţi de Agrico-m să reprezinte 20% din total. Celelalte parteneriate au "evoluat foarte bine", consideră Alina Horgea, manager achiziţii produse proaspete la Carrefour România. Ea precizează că furnizorii din acest program au ajuns să deţină cote importante din vânzările reţelei - 40% la carnea de porc, 25% la morcov şi 15% la păstrăv.

Care este însă câştigul fermierului? În afară de faptul că are o piaţă de desfacere asigurată - acum pentru jumătate din producţia de cartofi - Mucsi are şi contracte ferme. Or, cu aceste hârtii, fermierul bate în cuie planuri de afaceri clare şi, pe baza lor, poate accesa finanţări - atât bancare, cât şi bani europeni.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
agriculura,
recolta,
cartof,
marfa,
covasna
/analize/agricultura/reteta-cartofului-profitabil-8963479
8963479
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.