(P) 10.000 de euro, transformaţi în 15 milioane de euro. Povestea primilor 10 ani de Cupio

Postat la 16 mai 2022 34 afişări

(P) 10.000 de euro, transformaţi în 15 milioane de euro. Povestea primilor 10 ani de Cupio

Ajuns la prima decadă a activităţii sale, Cupio, brandul românesc ce comercializează produse cosmetice profesionale se bucură de o popularitate tot mai mare, atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

De-a lungul celor 10 ani, Cupio a deschis 21 de magazine fizice în România şi este un furnizor principal de cosmetice pentru saloanele de Beauty din ţară. Produsele brandului au ajuns şi în afara graniţelor, prin intermediul principalilor distribuitori autorizaţi din Italia, Germania, Belgia şi Danemarca.

Cupio s-a lansat în 2012 şi, încă de la început, a comercializat produse şi instrumente profesionale pentru realizarea manichiurii, accesorii, produse pentru machiaj şi îngrijirea corpului. Pe parcursul anilor, brandul s-a bucurat de o notorietate din ce în ce mai mare, odată cu dezvoltarea portofoliului de produse şi a serviciilor oferite clienţilor.

Totul a început cu o investiţie de 10.000 de euro

Era anul 2012 când doi tineri ambiţioşi – Raluca şi Răzvan Ştefănescu – puneau bazele magazinului online de cosmetice www.cupio.ro. Cu o investiţie de doar 10.000 de euro, pe această platformă începeau să fie comercializate în principal oje şi lacuri pentru unghii, dar şi produse de îngrijire a corpului.

Nu cu multă vreme mai târziu, primul magazin fizic, de tip insulă, se deschidea la Arad. Iar mai apoi, Cupio a început să intre în saloanele de frumuseţe, unde comercializa lacuri de unghii clasice, geluri UV, oje semipermanente, instrumente de manichiură şi aparaturi indispensabile pentru tehnicienii de unghii.

După un an de activitate, Cupio ajunge la şapte angajaţi, trei magazine fizice şi o cifră de afaceri de 120.000 de euro.

Cunoscut de la început ca principal furnizor de produse pentru manichiură, Cupio a continuat pe parcursul anilor cu diversificarea gamei de produse. Astfel, în 2016 a început să lucreze la dezvoltarea liniei de make-up, odată cu lansarea genelor false Cupio Lash. Imediat după, a introdus în portofoliu alte zeci de alte produse profesionale pentru machiaj – palete de farduri, rujuri şi creioane de buze, produse pentru machiajul sprâncenelor şi pensule profesionale.

Când visele devin realitate

Cupio este o dorinţă devenită realitate pentru fondatorii brandului. Numele acestuia provine din limba latină şi înseamnă ”dorinţă”. Nimic mai sugestiv pentru ceva ce avea să devină un vis împlinit.

Încă de la început, visul Ralucăi era de a deschide magazine Cupio în marile oraşe ale ţării, iar al lui Răzvan, de a face din Cupio un brand internaţional. La 10 ani de Cupio, aceste obiective au fost îndeplinite, iar progresele pentru creşterea tot mai mare a notorietăţii brandului continuă.

În prezent, Cupio deţine 21 de magazine în oraşe mari din România precum Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi, Suceava, Târgovişte, Braşov, Sibiu, Arad, Craiova, Ploieşti şi Galaţi.

Extinderea internaţională este un alt vis care prinde contur tot mai mult, astfel că în prezent produsele Cupio sunt comercializate în ţări precum Germania, Italia, Danemarca, Belgia, prin intermediul distribuitorilor autorizaţi.

De asemenea, un obiectiv deosebit de important pentru anul 2022 este lansarea site-ului international Cupio, care va fi disponibil în limba engleză şi prin intermediul căruia produsele brandului vor putea fi comandate de pretutindeni.

Pasiunea şi ambiţia înving orice provocare

Cu o echipă puternică în spate, care a început cu doar câţiva angajaţi, iar astăzi a ajuns să numere peste 140, Cupio a depăşit toate provocările întâmpinate în cei zece ani de activitate. Una dintre cele mai mari a fost pandemia de coronavirus.

Deşi 2020 a fost un an provocator pentru toate business-urile, Cupio a continuat extinderea sa, atât la nivel naţional, cât şi internaţional. A fost o perioadă în care e-commerce-ul a cunoscut o expansiune considerabilă. Reducerea mobilităţii consumatorului şi telemunca au dus la schimbarea comportamentului de consum. Tot în anul în care a început pandemia, Cupio a deschis 5 magazine în România şi şi-a consolidat relaţia cu distribuitorii principali din Italia şi Germania.

”Chiar dacă, la nivel de cifre, anul pandemiei a arătat bine, asta nu înseamnă că provocările au lipsit. Pandemia şi-a pus amprenta atât în ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare, cât şi în ceea ce priveşte bugetul de investiţii şi nevoia de regândire a business-ului”, a declarat Răzvan Ştefănescu, Director General al brandului.

La finalul anului 2021, cifra de afaceri la nivelul întregului grup de firme Cupio a fost de 15 milioane de euro.

Cupio nu ar fi nimic fără echipa şi comunitatea sa

La 10 ani de activitate, Cupio se bucură de o popularitate tot mai mare atât în rândul comunităţii online, cât şi în offline. Zeci de saloane din România folosesc produsele Cupio care le ajută pe femei să îşi satisfacă dorinţa de a fi frumoase şi de a se simţi mereu tinere şi atrăgătoare.

Şi pentru că un brand nu ar fi nimic fără comunitatea sa, Cupio e aproape de aceasta prin intermediul canalelor de comunicare social media, precum Instagram, Facebook sau Tik-Tok.

În plus, clienţii şi fanii brandului au acces gratuit şi nelimitat la materiale educaţionale şi informative gratuite cu privire la diverse produse şi tehnici de beauty, prin intermediul Blogului Cupio, dar şi prin canalul de Youtube - Cupio România. 

În ceea ce priveşte echipa, Cupio Dream Team este formată din oameni care lucrează zi de zi pentru creşterea brandului românesc. Pasiunea pentru frumos, creativitatea şi deschiderea către tot ceea ce este nou conturează profilul angajatului Cupio.

Despre Cupio

Încă de la început, brandul românesc fondat la Timişoara s-a poziţionat pe piaţa produselor de manichiură. Astfel, a lansat oja semipermanentă Cupio To Go!, care a devenit cel mai cunoscut şi apreciat produs al brandului.

În 2019, Cupio a fost desemnat cel mai vândut brand de produse pentru manichiură din România, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Market Vector, care a analizat vânzările din perioada 2018-2019 în locaţiile din centrele comerciale româneşti.

Portofoliul brandului numără acum peste 10.000 de produse ce pot fi achiziţionate fie online, de pe platforma oficială www.cupio.ro, fie din cele 21 de magazine fizice care se găsesc în marile oraşe ale ţării.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
poveste,
produse,
brand,
incepere,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.