LIVE: EDIŢIE SPECIALĂ - MEET THE CEO - Care sunt motivele pentru care România este una dintre cele mai importante pieţe pentru BAT?

Joanna Jozwiak, general manager al CCC România: Coşul de cumpărături s-a diminuat, clienţii cumpără în medie una-două perechi de pantofi per sezon, nu mai mult

Autor: Cristina Roşca Postat la 08 noiembrie 2020 232 afişări

„În 2019, am deschis nouă unităţi noi în Ro­mânia. Anul acesta, CCC a inaugurat cinci magazine noi în: Braşov, Târgu-Mureş, Mier­curea Ciuc, Târgovişte şi Oradea“, spune Joanna Jozwiak, general manager CCC România şi director expansiune pieţe globale în cadrul grupului.

Joanna Jozwiak, general manager al CCC România: Coşul de cumpărături s-a diminuat, clienţii cumpără în medie una-două perechi de pantofi per sezon, nu mai mult

♦ Retailerul de încălţăminte CCC este al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa de pantofi din România după cifra de afaceri de anul trecut de 266 mil. lei, plus 27% ♦ Compania are pe piaţa locală 76 de magazine dintre care cinci inaugurate în 2020, un ritm de aproape două ori mai lent ca anul trecut ♦ Pandemia şi-a pus amprenta asupra afacerilor companiei, mai ales în offline, însă în 2020 retailerul a deschis un magazin online sub brandul CCC şi pariază pe dezvoltarea lui.

„În 2019, am deschis nouă unităţi noi în Ro­mânia. Anul acesta, CCC a inaugurat cinci magazine noi în: Braşov, Târgu-Mureş, Mier­curea Ciuc, Târgovişte şi Oradea“, spune Joanna Jozwiak, general manager CCC România şi director expansiune pieţe globale în cadrul grupului. Ea adaugă că reţeaua a ajuns la 76 de unităţi la nivel naţional, retailerul acoperind principalele oraşe din ţară.

Până la finalul anului compania nu mai are în plan nicio altă deschidere în offline, magazinul din AFI Braşov Mall este ultimul inaugurat anul acesta. „În focusul nostru, în acest moment, sunt magazinul online CCC şi noile proiecte e-commerce, precum aplicaţia mobilă, lansată anul acesta în România - Clubul CCC-, care are peste 23.000 de membri. Având în vedere modul în care au evoluat lucrurile anul acesta, ne concentrăm tot mai mult eforturile asupra ecosistemului nostru online, care va reprezenta principalul nostru canal comercial dacă revenim la scenariul închiderii magazinelor.“ Executivul adaugă că până acum CCC nu a fost nevoit să închidă niciunul dintre magazinele existente decât temporar, în primăvară, în conformitate cu prevederile legale de atunci. Cu toate acestea, dacă valul de infectări va continua să crească, Joanna Jozwiak se aşteaptă ca acest scenariu să se repete până la finalul anului.

„Chiar dacă majoritatea magazinelor noastre performează în linie cu situaţia actua­lă, am observat o scădere în trafic de până la 50% şi astfel vânzările (merg în această direcţie – n. red.) aproape peste tot, în toată Ro­mânia. În acest context, facem eforturi să implementăm activităţi comerciale şi de marketing prin care să atragem consumatorii. Trebuie să lucrăm împreună cu centrele comerciale şi să găsim soluţii de sprijin reciproc.“

Principalul mod în care pandemia a afectat businessul retailerului de încălţăminte este scăderea traficului în mall-uri, care a determinat scăderea vânzărilor în raport cu anii precedenţi. CCC are magazine în principal în centre comerciale, acesta fiind modelul de business al celor mai mulţi retaileri în România.

„În primul val al pandemiei, deci în perioada martie-aprilie, ne-am mutat business-ul integral în online. Din cauza restricţiilor la nivel naţional şi mondial, şi comerţul online a fost destul de îngreunat din punct de vedere operaţional, iar acest lucru s-a reflectat în comenzi întârziate şi măsuri sporite de siguranţă.“ Cu toate acestea, situaţia a fost rapid remediată, iar acum magazinul virtual lucrează la capacitate maximă. Odată cu redeschiderea magazinelor, s-au reluat şi vânzările offline, însă măsurile de igienă şi siguranţă au determinat nu doar investiţii suplimentare, ci şi o regândire a activităţii din fiecare magazin, cu focus pe siguranţă, adaugă managerul.

„Clienţii au primit foarte bine magazinul online încă de la început, cu atât mai mult cu cât el a fost lansat la începutul pandemiei, când alternativa cumpărăturilor offline nu mai era o opţiune.“ În perioada martie-mai, în care au fost închise magazinele tradiţionale, iar e-shop-ul era singurul canal de business funcţional, au fost plasate zilnic mii de comenzi. Comerţul online reprezintă, în momentul de faţă, peste 10% din business, arătând o tendinţă de creştere constantă. Retailerul de încălţăminte CCC este al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa de pantofi din România după cifra de afaceri de anul trecut de 266 mil. lei, plus 27%. România este una dintre cele mai importante cinci pieţe ca vânzări pentru CCC, pe piaţa locală lider fiind Deichmann, conform celor mai recente date ZF.

Joanna Jozwiak nu oferă cifre pentru 2020 şi spune că este greu de stabilit un număr într-un an precum 2020, chiar şi aproape de finalul acestuia. Totuşi, spune că s-a schimbat comportamentul de consum.

„Categoric, românii sunt mai interesaţi să facă economii. Coşul de cumpărături s-a diminuat, clienţii cumpără în medie 1-2 perechi de pantofi per sezon, nu mai mult, şi sunt interesaţi de promoţii.“

Creşterea vânzărilor prin intermediul magazinului online reflectă o tendinţă de a se orienta spre alternativele digitale a celor care vor să evite să iasă în spaţii publice pentru cumpărături pe care le pot face şi altfel.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
general manager,
pantofi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.