Închiderea aeroportului Băneasa dezvăluie o comoară imobiliară de un miliard de euro
Închiderea aeroportului de la Băneasa pentru zborurile low-cost prin majorarea taxelor de operare ce a forţat mutarea companiilor Blue Air şi Wizz Air readuce în discuţie interesele imobiliare din zona de nord a Capitalei, dar şi pe cele privind terenul aeroportului, de aproape 200 de hectare, o miză de aproape un miliard de euro, potrivit unei analize a ZF.
Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa), cel mai vechi din România şi al doilea ca mărime din ţară, situat la doar 9 kilometri de centrul Bucureştiului şi inaugurat în 1920, a devenit în ultimii ani cel mai important hub pentru zborurile low-cost, adică pentru 2,4 milioane de pasageri anul trecut.
Cu toate acestea, şi mai ales în condiţiile în care pista de 3.200 de metri lungime este considerată de un specialist în aviaţie ca fiind cea mai bună din ţară, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti şi Ministerul Transporturilor au decis închiderea aeroportului.
Situat în inima celei mai dinamice zone din Capitală din punctul de vedere al dezvoltă rii imobiliare, aeroportul Băneasa reprezintă o miză imobiliară prin terenul pe care îl are în proprietate. Cele 180 de hectare pe care se întinde aeroportul, la care se mai adăugă un teren de 20 de hectare, potrivit ultimelor date disponibile, ar putea constitui obiectul unei tranzacţii de proporţii, dată fiind valoarea de un miliard de euro la care ar putea ajunge dacă se ia în calcul un preţ mediu de 500 de euro/mp. În acest moment, au mai rămas foarte puţine suprafeţe compacte de teren situate în zone strategice care ar putea atrage proiecte imobiliare de sute de milioane de euro.
Cititi mai multe pe www.zf.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro