Un an de Afaceri de la zero

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 22 mai 2020 913 afişări

Unii sunt mici şi vor să crească. Alţii au crescut deja, dar au planuri de expansiune în continuare. Sunt peste 300 de antreprenori care au împărtăşit din experienţele lor până acum în cadrul proiectului Afaceri de la zero, lansat în urmă cu un an de Ziarul Financiar şi Banca Transilvania, o „cursă” pornită în căutarea afacerilor de tot felul, CREATE de la zero de oameni cu idei care au potenţial de creştere.

↗  IAŞI

Batonash: Liza Mămăligă a început să se gândească serios la producţia de batoane nutritive cu miere şi seminţe după ce a realizat că mierea pe care o producea în Republica Moldova ar putea fi folosită şi altfel decât în starea ei brută. Aşa a ajuns să deschidă o fabrică în Iaşi, unde produce, sub brandul Batonash, gustări sub forma unor batoane.


Capra Noastră: Ionel Păsărică, inginer de profesie, împreună cu trei cetăţeni belgieni au adus în peisajul berii artizanale locale brandul Capra Noastră în urmă cu patru ani, iar acum produc această licoare într-o microberărie din Iaşi.


Cuptorul Moldovencei: Nicoleta şi Radu Hriţcu au deschis în 2013 primul lor local cu dulciuri tradiţionale, în Iaşi. Anual, şi-au extins reţeaua cu câte un nou magazin Cuptorul Moldovencei, iar în 2018 au adus un nou brand pe piaţa ieşeană, Glazurai, tot cu dulciuri, dar ambalate şi vândute într-un mod diferit. Astăzi, există cinci magazine Cuptorul Moldovencei şi unu Glazurai.


Darlington: Familia Curcudel din Iaşi a deschis în urmă cu şase ani o florărie sub brandul Darlington - Croitoria de Flori, după o idee născută de Crăciun, când cei doi fondatori se aflau în căutarea unor cadouri care să le transmită emoţie celor dragi.


Doamne Fereşte: Roxana Jora avea deja un bagaj impresionant de călătorii atunci când a hotărât să aducă acasă reţetele unora dintre delicatesele pe care le-a gustat în jurul lumii. Aşa a apărut Doamne Fereşte, o colecţie românească de produse gourmet picante.


Koja Concept: De la un program de master în marketing şi comunicare în afaceri până la antreprenoriat a fost doar un pas pentru Lilia Dorofte, o tânără din Iaşi care a intrat în lumea businessului în 2016, când a creat brandul Koja Concept. Astăzi produce genţi, rucsacuri, portofele personalizate din piele în atelierul său, alături de doi angajaţi.


Mufftangerie: Maria şi Ionuţ Baltag, de profesie economist, respectiv IT-ist, au ajuns să-şi petreacă cea mai mare parte parte a timpului în bucătărie, după ce au creat Mufftangerie, un local specializat în brioşe.


↗  PIATRA NEAMŢ

Belkids: Onu Iuri, un antreprenor în vârstă de 34 de ani din Piatra Neamţ, a pornit o afacere în producţia de haine pentru copii şi astăzi produce haine într-o mică fabrică din oraş susţinând astfel o afacere mică, destinată celor mai mici dintre purtători.


Old Skipper: Bianca Constantin, absolventă de drept, a lucrat în mai multe companii înainte de a lua decizia de a porni un business pe cont propriu. S-a orientat către o afacere în industria modei, domeniu cu care intrase deja în contact, după ce a fost reprezentanta României la competiţia Miss Universe în anul 2009. Aşa a fondat Old Skipper, un brande brăţări din frânghie nautică.


↗  SIBIU

Nor de Nea: Cristina Tămăslăcaru a pus, în septembrie 2019, bazele businessului Nor de Nea, care furnizează servicii de curăţare de lenjerii pentru proprietarii de pensiuni şi de apartamente pe care le închiriază turiştilor în regim hotelier.


Poemi: Antreprenorul Florin Popescu a creat în 2016 brandul Poemi, sub care produce obiecte din ceramică, de la căni, farfurii, până la boluri. Pariul antreprenorului în afacerea Poemi a venit în contextul în care nu avea experienţă în domeniul ceramicii. 


↗  TĂRGU MUREŞ

Bălăngănel: Alexandru Pitea din Târgu-Mureş a început să producă hamace sub brandul Bălăngănel alături de mama lui în 2013.


Bear King: Vlad Mihail şi Darius Lumperdean au început să se gândească în 2018 la conceptul unui restaurant specializat în wurstgeri, pe care l-au deschis în octombrie 2019 la Târgu-Mureş.


Rockha: Marius Ardelean, un tânăr de 24 de ani, absolvent de informatică, produce, într-un atelier din Târgu-Mureş, agende de lux cu hârtie fabricată din piatră. Businessul lui, în care îl sprijină tatăl, poartă numele Rockha.


↗  TIMIŞOARA

Mr. Ursy: Adelina Hobeanu, absolventă de electrotehnică, a pus pe roate businessul Mr. Ursy la finalul anului 2012, din dorinţa de a contribui la creşterea consumului de alimente sănătoase, începând să livreze coşuri cu fructe la birou corporatiştilor din Timişoara.


Senneville: Senneville, un business dulce din Timişoara aflat la a treia generaţie, pornit iniţial ca o brutărie, s-a dezvoltat din realizarea produselor de cofetărie, patiserie şi brutărie, dar şi din servicii de catering pentru evenimente private şi corporate.


Spot Events: Andrei Lupşan, Sebastian Maul şi Vasile Nicolae Lupşa, trei antreprenori din Timişoara, testează apetitul de distracţie al tinerilor – dar nu numai – pentru a dezvolta, pornind de la organizarea de petreceri, un business cu numele Spot Events.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.