Şi-a deschis anul trecut un bar în centrul Bucureştiului. Străinii l-au votat cel mai spectaculos din lume

Autor: Cristina Roşca Postat la 16 iulie 2014 24825 afişări

În total, deschiderea barului a costat circa 50.000 de euro, bani proveniţi din fonduri proprii, iar cea mai mare parte a sumei a fost cheltuită pe materia primă. Nu a fost nevoie de o investiţie mai mare pentru că cei doi parteneri au preferat să închirieze spaţiul din centrul istoric. Nu rentează să cumperi, crede el. „Nu ştii cum se schimbă traficul şi calitatea lui. De la lună la lună vedem că deşi numărul de oameni din zonă creşte, calitatea traficului se deteriorează.“

Un alt dezavantaj în zonă sunt vecinii, potrivit lui Ştefan Ciobotaru, care face referire la clubul de striptease din aceeaşi clădire: „Nu există nicio regulă aici, poate doar cine dă muzica mai tare“.

În acest context şi în condiţiile în care chiriile sunt în continuare ridicate (pentru un spaţiu mic chiria poate ajunge şi la 100 de euro/mp) antreprenorul spune că se gândeşte la o mutare sau măcar la o expansiune, tot într-o zonă centrală, însă în afara centrului vechi. „În centrul vechi chiriile nu scad pentru că proprie-tarii ştiu că mereu va exista un urmă--torul.“ Pentru un nou local, Ştefan Ciobotaru vrea un spaţiu mai mare, cu grădină, unde să poată organiza expoziţii, talciocuri cu vânzări şi recondiţionări de biciclete. „Nu ne gândim să ne extindem cu mai mult de două localuri pentru că asta ar însemna prea mulţi oameni implicaţi, deci diluarea ideii.“ Printre zonele analizate pentru un nou local se numără Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, zona Armenească, iar antreprenorul nu exclude ca deschiderea să aibă loc pe finalul acestui an.

„Aici (în centrul vechi - n.red.) nu avem mâncare, ci doar băuturi, însă în noul local vrem să avem şi bucătărie.“ În barul din centrul istoric, vizitat în fiecare zi a săptămânii de circa 100 de clienţi, se vând toate tipurile de băuturi, mai puţin energizante, Coca-Cola, Pepsi şi alte băuturi răcoritoare. „La început aveam mai mulţi clienţi care cereau, însă în timp s-au obişnuit.“ Există însă şi cei care pleacă după ce refuză toate opţiunile de la Bicicleta. „Celor care ne cer energizante le propunem o cafea, iar celorlalţi, sucuri naturale de fructe realizate de noi.“

La Bicicleta meniul stă scris cu creta pe perete şi are cel mult 5 tipuri de băuturi. Acesta este însă doar un meniu informativ, clienţii putând cere orice tipuri de combinaţii de băuturi alcoolice, smoothie-uri de fructe sau sucuri proaspăt stoarse. „O dată la 2-3 zile mergem în Voluntari şi cumpărăm 8-9 tipuri de fructe proaspete pentru clienţii care deja s-au obişnuit şi cer cocktailuri pe bază de fructe sau smoothie-uri.“

Ştefan Ciobotaru recunoaşte că îl caută producătorii de băuturi pentru a-i lista în bar, l-au căutat şi cei de la Coca-Cola. „Ne-au căutat mulţi chiar înainte să deschidem pentru că ei sunt primii care află.“

Inaugurat în primele zile din 2013 – de fapt chiar pentru petrecerea de Revelion – barul Bicicleta a fost deschis în criză, iar antreprenorul spune că încă se simte că românii sunt atenţi pe ce îşi cheltuie banii. În al doilea an de funcţionare antreprenorul vorbeşte de afaceri de aproape 100.000 de euro. „Vedem cât de uşor beau străinii 4-5 rânduri, pe când românii stau cu o băutură în faţă toată seara.“ Din totalul de 100 de clienţi pe zi, 15 sunt străini. Numărul de străini este în creştere pentru că povestea barului a apărut în presa internaţională, iar site-ul BoredPanda l-a votat în topul celor mai spectaculoase 20 de localuri din lume. „Dintre clienţii români cei mai mulţi au 25-35 de ani, sunt pasionaţi de biciclete, mulţi merg pe două roţi. Şi eu merg, aproape zilnic.“ Mulţi clienţi se tem însă să meargă zilnic pe bicicletă pentru că asta ar însemna să facă slalom printre maşinile din Bucureşti, astfel că vin în centrul vechi pentru a pedala în gol la un pahar de vorbă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
bar,
bicicleta
/actualitate/si-a-deschis-anul-trecut-un-bar-in-centrul-bucurestiului-strainii-l-au-votat-cel-mai-spectaculos-din-lume-12936931
12936931
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.