O familie din Cluj vinde de 23 de ani cremă de gălbenele. Cum au ajuns la 1,6 milioane de euro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 10 iulie 2014 4965 afişări

O familie din Cluj vinde de 23 de ani cremă de gălbenele. Cum au ajuns la 1,6 milioane de euro

Cele mai importante canale de desfacere a produselor Cosmetic Plant sunt reţelele de farmacii (Catena, Centrofarm, Remedia), dar şi magazine naturiste, ca reţeaua Plafar şi alte magazine specializate. Cele 92 de produse grupate în 16 game, vândute şi în magazinul online, sunt listate şi în reţelele Cora Hypermarche România, XXL Mega Discount, DM DrogerieMarkt, Profi. Compania a demarat în urmă cu cinci ani şi activităţile de export, fiind acum prezentă cu o parte din produsele sale în Austria, Canada, Grecia, Italia, Germania, Liban, Emiratele Arabe Unite sau Azerbaijan.

Produsele sunt grupate în 16 game sortimentale, în funcţie de ingredientul bioactiv principal (argan, Q10, ceai verde, cătină, gălbenele) sau de utilizarea produsului – de exemplu protecţie solară sau îngrijirea părului. În vânzări, cele mai importante ponderi revin produselor de îngrijire a tenului (peste 62%) şi celor de plajă (aproape 18%). „Numărul produselor noi lansate diferă foarte mult de la un an la altul. Am avut ani cu numai trei produse noi, dar şi ani cu 13 noutăţi sau relansări“, spune Susana Laszlo.

Tot ea povesteşte că pentru lansarea unui nou produs se lucrează între unul şi trei ani. Mai întâi sunt urmărite tendinţele din piaţă, de la care pleacă ideile pentru crearea de noi produse şi game. Iar drumul de la idee până la implementare este destul de lung şi anevoios: „Căutăm materii prime, ne documentăm, apoi urmează etapa de cercetare şi dezvoltare a produselor. Când am creat o formulă pe care o considerăm potrivită, încep testele pentru stabilitatea produsului“, enumeră Laszlo. În cazul în care produsele îşi păstrează calităţile - în timp, la contactul cu lumina şi la temperaturi diferite -, adică sunt stabile, se finalizează formula, iar produsul este trimis pentru testare la laboratoare externe acreditate. Doar după ce primesc aprobarea, produsul este predat departamentului de marketing, care elaborează o strategie.

USANA LASZLO SPUNE CĂ ÎN DOMENIUL PRODUSELOR DESTINATE FRUMUSEţII şI ÎNGRIJIRII PIELII APAR, PERIODIC, DIVERSE TENDINţE. În ultimii ani, exemplifică ea, s-a simţit un interes tot mai mare pentru ingredientele bio şi pentru produse fără parabeni. „Din toamna anului 2012 am început să lansăm şi noi produse bazate pe ingrediente bio aliniate noilor tendinţe: fără parabeni, parafine, siliconi sau coloranţi.“

Susana Laszlo spune că în viaţa unei firme există mereu momente dificile, important este „să le depăşim cu succes şi să învăţăm din ele“. Completează însă şi că dintre toate, „cu certitudine, momentul cel mai dificil a fost cel în care a trebuit să preiau conducerea firmei după decesul mamei mele“.

De-a lungul anilor Cosmetic Plant nu a primit oferte de vânzare şi, completează reprezentanta companiei, „nu ne-am gândit niciodată să vindem afacerea“. Ba chiar următoarea generaţie „este gata să intre în business: fiica mea tocmai a absolvit facultatea de chimie şi a început să lucreze în firmă încă din perioada studenţiei“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/o-familie-din-cluj-vinde-de-23-de-ani-crema-de-galbenele-cum-au-ajuns-la-1-6-milioane-de-euro-12922174
12922174
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.