O afacere de servicii de curăţenie cu atenţie faţă de sănătatea beneficiarilor
Antreprenorul Claudiu Apostol a decis să înceapă o afacere de nişă, ce a serviciilor de curăţenie bio. Afacerea a fost demarată în iarna anului trecut.
“Sfârşitul anului trecut, când am lansat Bio-Cleaning, a fost momentul perfect pentru a ne organiza”, spune Claudiu Apostol. “Nu am avut clienţi din prima lună, dar am avut timpul necesar investiţiilor de început în achiziţii echipamente, selectare şi training personal. Este un business în care trebuie să fii pregătit atunci când vin comenzile.
Diferenţa în piaţă o face calitatea serviciului prestat la un preţ corect pentru client. De aceea, timpul de pregătire a fost extrem de important pentru noi. Şi să nu uitam că, după sărbători, oricine doreşte să transfere corvoada activităţilor de curăţenie către altcineva. Am oferit inclusiv servicii complete privind dezechiparea bradului de Crăciun, reciclarea lui şi curăţenia aferentă”, adaugă Apostol.
5 lecţii de business importante
Principalele lecţii de business pe care antreprenorul le-a aplicat încă de la început businessului Bio-Cleaning au fost următoarele:
- Urmăreşte-ţi strategia şi atingerea obiectivelor stabilite;
- Fii atent în permanenţă la competiţie şi la strategia aplicată de aceasta;
- Alege oamenii cu care lucrezi în funcţie de abilităţile lor şi nevoile business-ului;
- Creează o echipă şi motiveaz-o pentru a fi performantă;
- Creează valore pentru clienţi prin propria activitate; creează-ţi cu clientul o relaţie bazată pe parteneriat pe termen lung, respectînd exigenţele şi nevoile acestuia.
Claudiu Apostol consideră că principalele posibile dificultăţi pe care le poate întâmpina, în perioada de început, un start-up de nişă, aşa cum este BioCleaning, încep cu posibila reticenţă a clienţilor legată de costurile unei intervenţii bio. În general în Romania, bio, deşi foarte solicitat indiferent că este vorba de mâncare, băutură sau servicii, este poziţionat sus pe scala preţurilor. Potrivit lui Apostol, Bio-Cleaning a preluat diferenţa de preţ dintre produsele clasice şi cele bio, tocmai pentru a facilita accesul uşor al clienţilor la serviciile firmei. Dificultăţi sunt şi în găsirea de personal adecvat şi potrivit acestui tip de business. în plus, este posibil să fie necesară o investiţie iniţială mai mare decât cea bugetată iniţial.
Poziţionarea bio înseamnă preţuri mai mari decât media, ceea ce aduce cu sine atât avantaje, cât şi dezavantaje: “Avantajele sunt: adăugare de plus valoare business-ului, sănătatea, ce conteaza mai mult decât banii, şi satisfacţia clienţilor mulţumiţi. Dezavantajele sunt: investiţii/costuri mai mari într-un business bio faţă de modelul clasic, timp investit în educaţia clienţilor şi promovarea conceptului bio precum şi volatilitatea businessului bio în faţa fluctuaţiilor economice”, conchide Claudiu Apostol.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro